menu

Kucharzyki 3- latki

2016-09-12 18:34:37 (ost. akt: 2017-05-03 17:20:14)

Tematy kompleksowe:

1. ” Wspólnie tworzymy ogród zmysłów”.
2. ” Mieszkam w Polsce z moją rodziną”.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MAJ dla grupy dzieci 3-letnich



Dzieci będą:

• Z uwagą obserwowały prace wykonywane w ogrodzie przedszkolnym. Rozumiały, że trzeba dbać o rośliny posadzone na grządkach.
• Sadziły (wspólnie z rodzicami) kwiaty i zioła w ogrodzie zmysłów: bratki, żeniszek, szałwię czerwoną, melisę oraz drzewa: lipę, dąb, opiekuje się nimi; podlewa je, wyrywa chwasty, wymienia piasek w piaskownicy
• Szanowały rośliny i pracę innych ( nie wchodzi na grządki i nie biega po rabatkach)
• Dostrzegały zmiany w ogrodzie: tablice ze zwierzętami leśnymi , tropy zwierząt ….,
• Używały zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa: mama, tata, siostra, brat
• Wyrażały swoje uczucia w stosunku do rodziców : radość, miłość, troska, wdzięczność…
• Zauważą, jakie obowiązki wykonują poszczególni członkowie rodziny
• Próbowały pomagać w prostych pracach domowych
• Pomagały w przygotowaniu niespodzianek dla rodziców z okazji Dnia Mamy i Taty
• Wezmą udział w : uroczystości z okazji Dni rodziny „Majówka w przedszkolu”, urodzinach dzieci w przedszkolu, wycieczce do Jednostki Wojskowej w Lipowcu, quizie, obejrzą teatr , w kolorowym tygodniu w przedszkolu.
• Nauczą się piosenek: „ Pan ogrodnik ”, „ Chce pomagać mamie” oraz wierszy: „ Słonko po deszczu”, „ Niespodzianka dla mamy ”
• Rozpoznawały głosy: męski, żeński i dziecięcy, próbowały skupić uwagę na słuchaniu wybranych fragmentów muzyki instrumentalnej, określały tempo utworu, śpiewały zbiorowo i indywidualnie przed rodzicami
• Zakładały samodzielnie niektóre ubrania, korzystały z pomocy nauczyciela w sytuacjach trudnych
• Wykonają upominki okolicznościowe dla mamy i taty w według własnych pomysłów, malowały wodą i farbami plakatowymi na kamieniach i cemencie, rysowały kredkami pastelowymi i olejowymi, łączyły różne techniki plastyczne
• Próbowały wymienić nazwę własnej ulicy, nazwać swoją miejscowość
• Kształtowały poczucie tożsamości narodowej, znały nazwę swojego kraju : Polska, rozpoznawały symbole narodowe (godło i flagę), posługiwały się wyrażeniem „ flaga Polski”
• Uczestniczyły aktywnie w zabawach na powietrzu, bawiły się w ogrodzie przedszkolnym: na sprzęcie pompowanym oraz ogrodowym….

Maj w wierszu i w piosence.



Wiersz „ Słonko po deszczu”


Pada deszczyk, pada deszczyk !
I po liściach tak szeleści…
Kap! Kap! Kap!

Zatuliły kwiatki płatki,
Główki chylą do rabatki!
Kap! Kap! Kap!

Deszcz ustaje, płyną chmury
Kwiaty wznoszą się do góry!
Ho! Ho! Ho!

Wiatr tu pędzi na wyścigi.
Wiatr kołysze nam łodygi!
Wiu! Wiu! Wiu!

Biegną dzieci tu z ochotą:
Uważajcie – takie błoto!
Hyc! Hyc! Hyc!

Byle słonko nam nie zgasło-
Róbmy prędko z błota- masło!
Chlap! Chlap! Chlap!


Wiersz „ Niespodzianka dla mamy”

Chociaż jestem jeszcze mała,
Będę mamie pomagała.
Poukładam lalki, misie
I porządek zrobię dzisiaj.

Choć mam dużo dzisiaj zadań
– psocić mamie nie wypada.
Samochody i książeczki
Poukładam na półeczki.

Zamiast psoty dziś dla mamy
Niespodziankę wielką mamy!
Mamo spójrz , porządek lśni,
Ty odpocznij sobie dziś


Piosenka „ Pan ogrodnik”


Przyleciała biedroneczka do naszego ogródeczka.
Siadła na gałązce i tak obserwuje
Jak ciężko pan ogrodnik od rana pracuje.

Ref. I łopatą kopie, kopie, kopie

I grabiami grabi, grabi, grabi,
i nasionka sieje, sieje, sieje,
i grządki podlewa, i podlewa,
i słucha, jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa.

Wkoło kwitną już rabatki
pszczoły zapylają kwiatki.
Nagle pan ogrodnik biedronkę zobaczył,
pomachał do niej ręką i wrócił do pracy.

ref. I łopatą kopie, kopie, kopie…


Piosenka „ Chcę pomagać mamie”

Choć mam jeszcze raczki małe,
bo mam już 3 lata.
Chcę pomagać mojej mamie,
Jak pomaga tata.
Wielką miotłę zaraz chwycę, co stoi za drzwiami.
Szuru, szuru, pozamiatam,
Zobaczycie sami.
Potem klocki poukładam,
Schowam do pudelka.
Powycieram mokrą szmatką, stolik i krzesełka.
A gdy mama wróci z pracy,
Zmęczona ogromnie.
Gdy porządek tu zobaczy,
Uśmiechnie się do mnie.



czytaj więcej