menu

3-latki Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze

2017-09-02 15:54:56 (ost. akt: 2018-12-30 14:33:28)

Tematy kompleksowe:

Witamy Nowy Rok.
Co można robić zimą?
Święto Babci i Dziadka.
Zimowe mistrzostwa sportowe.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc STYCZEŃ dla grupy dzieci 3 letnich.

Dziecko:
- słucha wierszy i opowiadań, wypowiada się na temat wysłuchanego utworu;
- klasyfikuje ubrania, wskazuje te, które wkładamy zimą;
- układa historyjkę obrazkową; posługuje się określeniami: najpierw, potem, na końcu;
- zna, aktualną porę roku- zima;
- liczy w zakresie 1-3;
- naśladuje, gestami, ruchami stary i nowy rok;
- gra na instrumentach; tańczy przy rytmicznej muzyce;
- wykonuje prace plastyczno- techniczne;
- bada i określa właściwości śniegu; posługuje się określeniami: zimny, mokry, miękki;
- uczestniczy w zabawach logopedycznych;
- podejmuje próby samodzielnego ubierania i rozbierania się;
- śpiewa piosenki „Bałwankowa rodzina”, „Jestem złotą rybką”
- recytuje wiersz „Bałwan”
- klasyfikuje przedmioty według rodzaju;
- uczestniczy w zabawie badawczej – bada właściwości lodu; posługuje się określeniami: zimny, twardy, przeźroczysty; obserwuje zmiany i wyciąga wnioski;
- rysuje po śladzie; utrwala nazwy figur geometrycznych;
- ćwiczy spostrzegawczość i pamięć wzrokową poprzez zabawę np. „Memory”;
- wyraża szacunek dla swoich bliskich, chętnie przygotowuje niespodzianki w formie przedstawienia dla Babci i Dziadka, używa elementów kultury żywego słowa w zabawach parateatralnych;
- przygotowuje upominek dla Babci i Dziadka;
- doskonali umiejętności grafomotoryczne;
- tworzy zasady bezpiecznych zasad zimowych zabaw;
- uczestniczy w zabawach rytmicznych, reaguje na sygnał, eksperymentuje głosem i rytmem;
- buduje proste i zrozumiałe wypowiedzi, rozwija spostrzegawczość poprzez dostrzeganie elementów na obrazku, zwraca uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych;
- posługuje się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy;
- rozumie określenie kula;
- porusza się w rytm muzyki, reaguje na sygnał, rozwija wyobraźnię muzyczną poprzez słuchanie muzyki


Styczeń w wierszu i piosence

Piosenka: „Bałwankowa rodzina”
sł. M. Głogowsk, muz. K.Daczka


1.Stoisz smutny, nasz bałwanku,
ze spuszczoną głową.
Może chciałbyś mieć przy sobie
panią Bałwankową?

Ref: Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Dobrej żony
wciąż mi brak!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Bałwankowej brak!

2.Ma korale z jarzębiny
Bałwankowa żona,
ale łatwo poznać z miny
że dziś jest zmartwiona.

Ref: Oj, tak, tak!...

3.Stoi bałwan z Bałwankową,
w środku zaś Bałwanek.
Jeszcze chwila i rozpoczną
bałwankowy taniec.

Ref: Oj, tak, tak!...

4.Już wesołe dwa bałwanki
tańczą z rodzicami,
i my także się pobawmy
razem z bałwankami.

Piosenka: „Jestem złotą rybką”
sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka-Sypko


1.Jestem złotą rybką dla babci i dziadka.
Spełniam ich życzenia, bo to sprawa łatwa.

Ref. Na, na, na, na na, na, na, na, na,
spełniam ich życzenia bo to sprawa łatwa.

2. Dam im gwiazdkę z nieba na małym obrazku.
Zrobię czary mary by nabrała blasku.

Ref. Na, na, na, na….

3. Potem ich zabiorę na spacer do lasu.
Bo na nudę ze mną nigdy nie ma czasu.

Ref. Na, na, na, na…

Wiersz: „Bałwan”
A.Łada- Grodzicka


Bałwanka dzisiaj ulepimy.
Trzy białe kule utoczymy.
Zrobimy mu nosek i oczy.
Niechaj nic go już nie zaskoczy.
Dodam mu usta i ręce.
Czego chce nasz bałwanek więcej?