menu

3-latki Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze

2017-09-02 15:54:56 (ost. akt: 2018-05-01 07:44:22)

Tematy kompleksowe:

„Mieszkam w Polsce z moją rodziną”.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MAJ dla grupy dzieci 3 letnich.


Dzieci będą:

- Kształtuje poczucie tożsamości narodowej; znały nazwę swojego kraju: Polska, rozpoznaje symbole narodowe (godło i flagę), posługuje się wyrażeniem „flaga Polski”.
- Używa zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa: mama, tata, siostra, brat.
- Wyraża swoje uczucia w stosunku do rodziców: radość, miłość, troska, wdzięczność.
- Wie, że w rodzinie każdy ma swoje obowiązki; próbuje pomagać w prostych pracach domowych.
- Potrafi rozpoznać głosy: męski, żeński i dziecięcy; próbuje skupić uwagę na słuchaniu wybranych fragmentów muzyki instrumentalnej, określa tempo utworu, śpiewa zbiorowo
i indywidualnie przed rodzicami.
- Bierze udział w: uroczystości z okazji Dni Rodziny „Majówka w przedszkolu”, urodzinach dzieci w przedszkolu, wycieczce do Ruin Zamku Krzyżackiego.
- Uczy się piosenek: „Moja Mama”, „Bardzo Cię kochamy” oraz wierszy: „Dzień Mamy”,
„Tato, nie jesteś sam”.
- Wykonuje upominki okolicznościowe dla mamy i taty według własnych pomysłów: maluje farbami plakatowymi na kamieniach i cemencie, rysuje kredkami pastelowymi, łączyły różne techniki plastyczne.
- Próbuje nazwać swoją miejscowość; wie, jak nazywa się jego przedszkole „Bajka”.
- Określa gdzie mieszaka bez podawania adresu.
- Ogląda wystawy sztuki ludowej swojego regionu: obrazy, reprodukcje, zabytki – ruiny Zamku Krzyżackiego.
- Podaje przykłady nowoczesnego sprzętu elektronicznego, np. komputer, telewizor plazmowy, bankomat, drukarka.
- Wie, że nie może korzystać z urządzeń mechanicznych i elektrycznych bez nadzoru osób dorosłych.
- Zna szkodliwe skutki spędzania czasu wolnego przed telewizorem i komputerem.
- Dostrzega także pozytywny wpływ dostępu do komputera i Internetu np. rozwój myślenia, kojarzenia, wyobraźni, pogłębianie wiedzy.
- Próbuje policzyć usłyszane dźwięki i ułożyć taką samą liczbę, np. klocków.
- Dokonuje podziału prostych zdań na wyrazy poprzez wyklaskiwanie, wystukiwanie.
- Dzieli wyrazy na sylaby: zamek, Szczytno, Polska, flaga, rodzina.
- Porównuje przedmioty – określa ich wysokość: wysoki – niski.
- Klasyfikuje przedmioty wg wybranej cechy jakościowej: wielkość, kształt, kolor.
- Grupuje przedmioty pod względem ich ilości; dobiera tyle samo elementów.
- Porównuje na oko liczebność zbiorów i używa określeń: tu jest dużo, a tu jest mało.
- Uczestniczyły aktywnie w zabawach ruchowych na powietrzu: toczy piłki do bramki
z odległości 1 – 2 m., przechodzi po podwyższonej powierzchni, np. po obramowaniu piaskownicy, przechodzi pod przeszkodami naturalnymi, np. pod gałęziami, wchodzi na drabinki ogrodowe, reaguje na sygnał podczas biegu.


Maj w wierszu i piosence


Wiersz „Dzień Mamy”


- Mamo, powiedz! Mamo, zrób!
- Mamo, pokaż! Mamo, kup!
- Mamo, dziura! Mamo, jeść!
- Mamo, boli! Mamo, nieś...

A dziś święto jest mamusi.
Wiesz, mamusiu, nic nie musisz!
Ja sam wszystko zrobię w domu.
Tylko, mamo, trochę pomóż


Wiersz „Tato, nie jesteś sam”


Tato nie jesteś sam, bo ja Ciebie mam!
Wszyscy Ciebie kochamy, smutkom Cię nie oddamy.
Rozchmurz się tato, jak słońce na niebie.
Nie jesteś sam. Masz nas, a my mamy Ciebie.


Piosenka „Moja Mama”

1. Moja mama wszystko wie,
Moja mama kocha mnie.
W dniu jej święta, święta mamy,
Tak wesoło zaśpiewamy.

Ref. Niechaj żyje moja mama,
Zdrowa i wesoła.
Bijmy brawo naszej mamie,
Wszyscy dookoła.

2. Moja mam wszystkich zna,
Moja mama rację ma.
Więc w dniu święta, święta mamy,
Tak wesoło zaśpiewamy.

Ref. Niechaj żyje moja mama,
Zdrowa i wesoła.
Bijmy brawo naszej mamie,
Wszyscy dookoła.

Piosenka „Bardzo Cię kochamy”

Dzisiaj mamy Święto Mamy i śpiewamy dla niej tak:
bądź mamusiu uśmiechnięta, choćby nawet i sto lat.

Ref. To dla Ciebie dziś śpiewamy, tę piosenkę, tę wesołą.
Bardzo wszyscy Cię kochamy i Ty także kochasz nas. (2x).

Dzisiaj mamy Święto Mamy a w przedszkolu wielki ruch,
odwiedziły nas dziś mamy, więc śpiewamy tak jak z nut.
Ref. To dla Ciebie...