menu

4-latki Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze

2017-09-02 15:55:49 (ost. akt: 2018-06-03 21:36:40)

Tematy kompleksowe:

1. Motyl – projekt edukacyjny.
2. Nadchodzi lato i wakacje.



Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 4 letnich.

Dziecko:

• rozpoznaje i nazywa niektóre motyle, np.: bielinek kapustnik, rusałka pokrzywnik, latolistek cytrynek,
• wie, gdzie można spotkać motyle: na łące, w ogrodzie, sadzie, lesie,
• wie, że motyl jest owadem,
• opisuje wygląd motyli: kolor, wielkość,
• zna etapy rozwoju motyla: jaja, gąsienica, poczwarka, motyl,
• wie, jak nazywa się motyl nocny: ćma,
• porządkuje historyjkę obrazkową według chronologicznych wydarzeń; opowiada historyjkę z użyciem zwrotów: najpierw, potem, na końcu,
• rozpoznaje i nazywa owoce leśne: jagody, poziomki,
• nazywa przedstawione miejsca na obrazkach: morze, góry, wieś, jezioro, plac zabaw, plaża, las,
• opowiada, gdzie chciałby spędzić swoje wymarzone wakacje, tworzy mapę pamięci z gotowych obrazków,
• zachowuje bezpieczeństwo podczas wspólnych zabaw w sali, w ogrodzie przedszkolnym,
• wspólnie z nauczycielem ustala zasady bezpieczeństwa w trakcie wakacji, np.: kiedy wyruszamy w podróż autem trzeba zapinać pasy, chronimy głowę, skórę przed słońcem, do wody wchodzimy tylko pod opieką dorosłych, itp.,
• układa obrazek z części, opowiada, co znajduje się na obrazku,
• umie liczyć, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności; potrafi policzyć 5 przedmiotów i więcej; obejmuje liczeniem wszystkie elementy bez względu na ich układ; wie, że ostatni policzony przedmiot i ostatni wymieniony liczebnik oznaczają wynik liczenia; używa liczebników głównych i porządkowych; sprawdza równoliczność dwóch zbiorów w działaniu poprzez dokładanie do jednego zbioru takiej samej liczby elementów drugiego zbioru lub dobieranie po jednym elemencie z każdego zbioru,
• buduje z klocków; poznaje zasady łączenia różnorodnych klocków,
• dostrzega różnicę w wysokości przedmiotów używając określeń: niski, niższy, wysoki, wyższy; zauważa różnicę między kolegami: wzrost, kolor włosów itp.,
• wykonuje prace plastyczne: wycina, wydziera, lepi z plasteliny, masy solnej, rysuje kredkami, pastelami, maluje farbami,
• tworzy improwizacje ruchową do utworu muzycznego, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego, np.: „Lody poziomkowe”, tańczy w parach: „Wakacyjną poleczkę”, gra na instrumentach perkusyjnych, recytuje wiersz: „Lato i dzieci”,
• weźmie udział w: „Dniu Dziecka”, „Kolorowym Tygodniu” , urodzinach czerwcowych i lipcowych Jubilatów, uroczystym zakończeniu roku szkolnego.


Czerwiec w wierszu i w piosence.

Wiersz:

„Lato i dzieci”

Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.

Słoneczka promienie
rozrzuca dookoła.
- Chodźcie się pobawić! -
głośno do nas woła.

Nad morze, w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami.


Piosenka:

„Lody poziomkowe”

1. Lo- lo-lo-lo- lo-lo lody
Po-po-po-po poziomkowe
Lu-lu-lu-lu lubię lizać
choć gardełko nie jest zdrowe.

Ref. Mama mówi nie, tata mówi nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi nie, tata mówi nie!
A ja lodów poziomkowych chcę!

2. Mama boi się o dzieci,
chce by zawsze były zdrowe.
Ale czasem przecież trzeba
zjadać lody poziomkowe.

Ref. Mama mówi nie...

3. Lody trzeba jeść powoli,
aby gardło nie bolało.
Mama trochę jeść pozwoli,
ale więcej by się chciało!

Ref. Mama mówi nie...