menu

4-5 latki Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

2017-09-02 15:56:36 (ost. akt: 2017-09-05 17:14:29)

Tematy kompleksowe:
1. ” W przedszkolu wesoło i kolorowo.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc WRZESIEŃ dla grupy dzieci 4 – 5 letnich.


Dziecko:

• Próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie zabawę, stara się zgodnie bawić się z kolegami i dzielić się z nimi zabawkami. Wie, gdzie znajduje się jego sala, łazienka, szatnia, plac zabaw; wie , że kąciki zainteresowań służą do zabawy.
• Wspólnie z kolegami ustala kodeks przedszkola.
• Pamięta, że każde dziecko ma prawo do zabawy, samodzielnie wybiera miejsce zabawy i zabawki, próbuje dokonać oceny własnego zachowania i zaangażowania w przebieg zabawy.
• Odzwierciedla w zabawie zaobserwowane zachowania i doświadczenia, przyjmuje w zabawie różnorodne role społeczne: mamy, taty, dziecka, nauczyciela, zabawki, itp.; gromadzi niezbędne rekwizyty w zabawie.
• Próbuje podzielić się swoimi wspomnieniami z wakacji.
• Nazywa przedmioty na obrazkach np. muszelki, kamienie, butelka, statek itp., dzieli wyrazy na sylaby, próbuje wskazać liczbę sylab w danym wyrazie.
• Pozna piosenkę pt. „Spotkały się dwie rączki” i „Jadą misie”.
• Pozna wiersz pt. „Kodeks czterolatka”.
• Maluje farbami plakatowymi ,lepi z plasteliny, rysuje kredą na cemencie, kredkami pastelowymi.
• Nazywa i wskazuje poszczególne części ciała uwzględniając takie szczegóły jak, stopa, dłoń, kolano, łokieć. Wskazuje części własnego ciała w odniesieniu do jego stronności, np. pokazuje prawą rękę, lewą stopę.
• Potrafi powtórzyć prosty rytm poprzez klaskanie, podskakiwanie i tupanie.
• Zna przedszkolne instrumenty perkusyjne ( grzechotkę, bębenek) , oraz sposoby wydobywania z nich dźwięków.
• Próbuje rytmicznie grać na grzechotce i bębenku.
• Stara się rytmicznie maszerować i klaskać w rytm piosenki.
• Wykonuje proste ćwiczenia rytmiczne oraz umowne ruchy – klaskanie, tupanie, stukanie.
• Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych oraz w czasie śpiewu.
• Ćwiczy prawidłową wymowę głosek, wydając odgłosy charakterystyczne dla danej zabawki np. balonik- pssssss; auto- brum, brum; lokomotywa- tuuuu, tuuuuu; konik- kląskanie; dzwonek- dzyń, dzyń.
• Weźmie udział w zabawach z okazji Dnia Przedszkolaka i Dnia chłopca.

Wrzesień w wierszu i w piosence.


Wiersz „ Kodeks czterolatka”

Czterolatek dobrze wie,
Jak ma w grupie bawić się.
Lalką, piłką czy klockami,
Zawsze w zgodzie z kolegami.

Czterolatek nie narzeka,
Na swoją kolej grzecznie czeka.
Chociaż czasem ktoś się krzywi,
Wszyscy muszą być cierpliwi.

Czterolatek, zuch nie lada,
Po zabawie sam układa:
Auta, misie w równym rządku,
Bo nie boi się porządku.

Zna przedszkolak moc książeczek,
Lecz nie podrze ich karteczek,
Delikatnie je przekłada-
Niszczyć książek nie wypada.

Piosenka „ Spotkały się dwie rączki”

Spotkały się dwie rączki i przywitały się,
Ta lewa, a ta prawa każdy wie.
Zaklaskały, pomachały, dwie godziny rozmawiały,
Potem pokłóciły się,
Pstryk, good bye, adieu!”

Piosenka: ” Jadą misie”

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
A misiowa jak może, prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają: „jeszcze jeść!”

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.