menu

4-5 latki Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze

2017-09-02 15:56:36 (ost. akt: 2017-10-09 16:12:39)

Tematy kompleksowe:
1. ” W przedszkolu wesoło i kolorowo.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc PAŹDZIERNIK dla grupy dzieci 4 – 5 letnich.

Dziecko:

• Pozna charakterystyczne oznaki jesieni, nazwie aktualną porę roku.
• Rozpozna wybrane owoce i warzywa po wyglądzie, kształcie, smaku.
• Rozpozna drzewa owocowe po owocach; wyjaśnieni znaczenie słowa sad.
• Potrafi zrobić sok z marchwi i jabłek.
• Określa właściwości warzyw: rodzaj (nazwa), kształt, wielkość, kolor;
• Połączy dwie właściwe części warzywa w całość;
• Posługuje się określeniami: mały, duży, krótki, długi, gruby, cienki;
• Rozwinie umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
• Rozwinie wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu,
• Kształtuje umiejętności klasyfikowania przedmiotów i układania rytmów
o 3-elementowych, spostrzega regularność rytmów.
• Pozna melodię i tekst piosenki: „ My elfiki”, „Popatrzcie na jamniczka” , oraz wierszyk: „ Posypały się listeczki”
• Potrafi rytmicznie maszerować i ilustrować ruchem ciała słowa piosenki
• Podejmuje próbę gry na instrumentach muzycznych takich jak: bębenek, grzechotka, tamburyn
• Usprawni narządy artykulacyjne poprzez ćwiczenia artykulacyjne kształtujące mięśnie narządów mowy.
• Porusza się w określonym tempie: wolno, szybciej, szybko, i odwrotnie: szybko,
o wolniej, wolno.
• Używa w mowie określeń następstwa czasu: przedtem, teraz, potem.
• Zna różne zawody i potrafi naśladować czynności jakie wykonują np. kierowca – jedzie, krawcowa- szyje, malarz- maluje itp.
• Potrafi rytmicznie dzielić nazwy zawodów na sylaby.
• Rozwinie umiejętność liczenia w zakresie 1-5 itd, przelicza przedmioty;
• Rozwinie sprawność manualną poprzez wykonanie portretu swojej mamy, lepi z masy solnej, wycina, klei.
• Utrwali nazwy kolorów, rozróżni podstawowe barwy: czerwony, niebieski, żółty, zielony, wie jakie kolory powstaną po ich połączeniu.
• Ustawi przedmioty wg. podanego porządku w serie: od najmniejszego do największego, od największego do najmniejszego, wg. podanych kolorów, wg. podanych kształtów itp.
• Układa obrazek z 4 części;
• Rozbudzi zainteresowanie życiem zwierząt, wymieni czym żywią się kogut, królik, krowa, pies itp.
• Wykaże się życzliwością w stosunku do zwierząt.
• Weźmie udział w uroczystości koronacji na „Króla i Królową” Bajki, Międzynarodowym Dniu Muzyki, Światowym Dniu Mycia Rąk, oraz urodzinach dzieci w przedszkolu.

Październik w wierszu i w piosence.


Wiersz „ Posypały się listeczki”


Posypały się listeczki
dookoła
To już jesień te listeczki
z wiatrem woła.
Lecą liście, lecą z klonu
i kasztana,
Będą z liści bukieciki złote
dla nas.
Nazbieramy, postawimy na stoliku
Będzie radość
z tych pachnących
bukiecików.

Piosenka „ My Elfiki”


My Elfiki, my Elfiki
hop, hop, tra, la, la
Tańczymy w rytm muzyki
hop, hop, tra, la, la
Leśne drzewa, leśne grzyby
I leśne zwierzęta
Jest nas tysiąc leśnych stworzeń
któż by nas spamiętał.
Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy
Tańczę ja, a ze mną ty.
Trzask i prask, trzask i prask,
Tańczy cały las.(bis)

Piosenka: ” Popatrzcie na jamniczka”

Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka
zaczaił się na babcie
i porwał babci kapcie!

Ref. A jak spał, a jak spał,
Taką grzeczną minę miał!

Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę!

Ref. A jak spał, a jak spał,
Taką grzeczną minę miał!

A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka,
Łapiemy więc jamniczka
Niech wraca do koszyczka!