menu

5-latki Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

2017-09-02 15:59:07 (ost. akt: 2017-09-11 17:52:12)


Tematy kompleksowe:
1. ” Do przedszkola wracamy – zasady ruchu drogowego poznamy”.
2. ” Jesień w lesie
”.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc WRZESIEŃ dla grupy dzieci 5 letnich.



Dziecko:

• nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu: szatnia, kuchnia, gabinet dyrektora, hol, sale
• uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych: dużych grup mięśniowych, orientacyjno-porządkowych, z elementem czworakowania, skoku, równowagi
• rozpoznaje zapis swojego imienia
• wykonuje prace plastyczne według własnego pomysłu
• bawi się na placu przedszkolnym z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
• wymienia zwyczaje panujące w przedszkolu
• wypowiada się na swój temat: podaje nazwę ulubionego zwierzęcia, owocu, ulubionej zabawki…
• liczy w zakresie 6
• wymienia ustalone zasady funkcjonowania w grupie (kodeks grupowy)
• rozpoznaje zapis swojego imienia
• wskazuje i nazywa zewnętrzne części ciała, dorysowuje elementy swojego ciała na wykonanym konturze
• stosuje słowo sylaba – dzieli słowa na sylaby
• określa położenie przedmiotów względem siebie
• rozpoznaje dźwięki powstałe przez uderzanie w przedmioty lub poruszanie nimi
• wymienia różnice między swoim wyglądem a wyglądem innej osoby
• wypowiada się na temat miejsc, w których spędziło wakacje
• wypowiada się na temat swojego wyglądu, akceptuje inność osób ze swojego otoczenia
• wyraża i nazywa różne emocje (strach, złość, radość, smutek) podczas zabaw
• rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe zachowania pieszych i kierowców na ulicy
• wymienia miejsca, w których można przechodzić przez jezdnię
• liczy sylaby w słowach, liczy słowa w zdaniach
• rozpoznaje różne pojazdy specjalistyczne
• rozpoznaje numery telefonów do poszczególnych służb
• naśladuje dźwięki wydawane przez różne środki lokomocji
• rozwiązuje zagadki związane z ruchem drogowym
• wymienia czynności, jakie wykonuje policjant
• rozpoznaje wybrane znaki drogowe
• tworzy rymy do słów związanych z ruchem drogowym
• czyta całościowo wyrazy: pasy, zebra, park
• klasyfikuje przedmioty, zwierzęta według szybkości poruszania się
• rozpoznaje i nazywa koło
• segreguje owoce leśne według rodzaju
• rozpoznaje i nazywa grzyby: prawdziwka, muchomora czerwonego, kurkę, kozaka
• śpiewa piosenkę Do przedszkola oraz Biedronka Lola,
• stosuje słowa: takie same, tyle samo
• określa położenie przedmiotów względem siebie
• wie, że nie wszystkie drzewa tracą liście, nazywa części drzewa
• układa obrazki historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń
• podaje swój adres
• uczestniczy w wycieczce do lasu, imprezie z okazji Dnia Chłopca, Dniu Przedszkolaka

Wrzesień w wierszu i w piosence.



Wiersz „ Uliczne sygnały”.

W dużym mieście wielki ruch
Samochodów wiele,
Jeśli chcesz bezpiecznym być,
Musisz o tym wiedzieć.

Przez ulicę można przejść
Tylko w takim miejscu,
Gdzie mrugają światła dwa,
Pasy są na przejściu

To czerwone woła: Stop!
Stój i czekaj grzecznie,
A zielone prosi- idź,
Możesz przejść bezpiecznie

Zapamiętaj jeszcze to:
Gdy po mieście chodzisz,
Musisz pod opieką być
Dorosłej osoby !

Piosenka „ Uwaga – czerwone światło!”.

Czy to duże miasto, wioska czy osada,
kto uważnie chodzi, ten pod nic nie wpada!
Kolorowe światła obok skrzyżowania:
jedno iść pozwala, drugie iść zabrania.

Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!

2. Ten czerwony sygnał przejść nam nie pozwala,
Gdy czerwonym okiem patrzy na nas z dala!
A zielony sygnał oko ma zielone,
mówi: bardzo proszę przejść na drugą stronę!

Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!

Przejście przez ulicę nie jest trudną sprawą:
Najpierw spójrzmy w lewo, potem spójrzmy
w prawo!
Jeśli nic nie jedzie, można iść bezpiecznie,
ten drogowy przepis trzeba znać koniecznie.

Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!

Piosenka: ” Biedronka Lola”.

I . Biedronka Lola spod parasola
patrzy, jak pada deszcz.
I z kropelkami , ponad polami
chce w berka bawić się.

Ref.: Skaczą kropelki, kap, kap.
– Złap nas, biedronko, złap, złap.
Bębnią w parasol, bam, bam.
– Już was kropelki, mam .

II . Skończył się deszczyk, a Lola jeszcze
w łapkach parasol ma,
bo wietrzyk z drzewa kropelki zwiewa,
i w berka można grać

Ref.: Skaczą kropelki, kap, kap.
– Złap nas, biedronko, złap, złap.
Bębnią w parasol, bam, bam.
– Już was kropelki, mam