menu

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze dla grupy dzieci 5- letnich Biedronki

2017-09-02 15:59:07 (ost. akt: 2024-04-03 17:48:51)

Kręgi tematyczne:

1. Wiosenna praca rolnika.
2. Dbamy o naszą planetę.
3. Z kulturą za pan barat.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc KWIECIEŃ dla grupy dzieci 5- letnich

Dziecko:

- wyodrębnia pierwszą głoskę w danych słowach;
- wskazuje różnice i podobieństwa terenów wiejskich i miejskich;
- rozpoznaje rośliny zbożowe, okopowe, oleiste; klasyfikuje według rodzaju;
- rozpoznaje i wie do czego służą podstawowe narzędzia rolnicze np. pług do orani, brony itp. - wie, jaką pracę wykonuje rolnik;
-wie, czym charakteryzuje się gospodarstwo ekologiczne;
- rozróżnia stronę lewą i prawą;
-liczy w zakresie 10, odpowiada na pytanie: mniej lub więcej;
- wyjaśnia słowami: czym jest zoo, dlaczego zwierzęta mieszkają w zoo;
- rozpoznaje zwierzęta aktywne w dzień i w nocy, zna cechy właściwe dla zwierząt żyjących
w nocy;
- dzieli przedmioty wytworzone przez człowieka i stworzone przez naturę;
- gra na instrumentach perkusyjnych;
- stawia hipotezy, formułuje wypowiedzi na temat wiersza;
- poszerza wiedzę ogólną na temat powstawania teatru, rozumie pojęcia „spektakl”, „widownia”, „scena” itp.;
- doskonali myślenie przyczynowo- skutkowe;
- rozróżnia grafemy poznanych liter;
- układa historyjkę obrazkową zachowując prawidłową kolejność;
- uczestniczy w grach dydaktycznych doskonalących spostrzegawczość i pamięć wzrokową;
- układa konstrukcje przestrzenne;
- uczestniczy w zabawach ruchowych, naśladowczych, orientacyjno- porządkowych, muzycznych, dramowych, tematycznych, konstrukcyjnych;
- wykonuje prace plastyczne: maluje farbami, rysuje kredkami, lepi dowolne formy;
- śpiewa piosenki: „Na wiejskim podwórku”, „Dzieci mogą wszystko”, recytuje wiersze: „W zagrodzie”, „Jak dbać o Ziemię?.


Kwiecień w wierszu i piosence:

Wiersz: „W zagrodzie”

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę. Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

Wiersz: „Jak dbać o Ziemię”?

Chcesz o Ziemię dbać praktycznie?
Rób to więc ekologicznie.
Zawsze kran dokręcaj szczelnie,
niech nie kapie – to oszczędniej.
Gdy wychodzisz, to gaś światło,
zapamiętać bardzo łatwo.
Przestań jeździć samochodem,
gdy chcesz zadbać o przyrodę.
I pamiętaj – sortuj śmieci,
bo to mogą nawet dzieci.
Metal, plastik, szkło i papier,
niech dorosły też rozdziela
do każdego kontenera.
Gdy ktoś zada ci pytanie,
co mu głowę ciągle łamie:
„Jak o Ziemię dbać praktycznie?”
Powiedz wprost: „EKOLOGICZNIE!”.

Piosenka: „Na wiejskim podwórku”

1. Na podwórku już o świcie
zamieszanie, rwetes, krzyki,
pokłóciły się koguty,
kaczki, gęsi i indyki.

Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!
Gul, gul, gul, gul, kukuryku!
Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!
O co tyle krzyku?

2. Krowa muczy, świnki kwiczą,
piesek szczeka: hau, hau, hau, hau.
Owce beczą, kozy meczą,
w stajni koń rży: ihahaa!

Ref.: Kwa, kwa…

3. Gospodyni rano wstała,
daje paszę, ziarno sypie,
więc przez chwilę na podwórku
będzie troszkę, troszkę ciszej.

Piosenka: „Dzieci mogą wszystko”

1. Dzieci mogą wszystko!
Dzieci mogą wszystko!
Więc planeta Ziemia ma nadzieję,
że pomogą jej,
że pomogą je,
wtedy, kiedy źle się na niej dzieje.

Ref.: Śmieci trzeba segregować.
Trzeba sprzątać cały świat.
Serca Ziemi nie żałować
i być z Ziemią za pan brat!
Dbajmy o przyrodę:
o trawy, kwiaty, wodę.
Zostawiajmy czysty las.
Ziemia prosi o to nas.
Ziemia prosi o to nas.

2. Kiedy dorośniemy,
kiedy dorośniemy,
to tym bardziej Ziemi pomożemy.
Musi czysta być!
Musi czysta być! My, dzieciaki, właśnie tego chcemy!

Ref.: Śmieci trzeba segregować..