menu

5-latki Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

2017-09-02 15:59:07 (ost. akt: 2019-06-03 08:13:52)

Kręgi tematyczne:



Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 5-letnich

Dziecko:

- wie, że święto dzieci jest świętem międzynarodowym – obchodzą je dzieci na całym świecie 1 czerwca
- rozumie, że mimo różnic rasowych i kulturowych, wszyscy jesteśmy podobni, mamy takie same potrzeby;
- opowiada, w co lubi się najbardziej bawić, buduje zdania złożone;
- zna interpretację przysłowia: prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie;
- rozumie określania dotyczące pór dnia: rano, w południe, wieczorem;
- uczy się wiersza „ Najlepsze są wakacje” i piosenek: „ Niech żyją wakacje”, „ Samba turystyczna”
- wie, jak należy zachować się w czasie burzy: należy unikać wysokich obiektów, nie wolno chować się pod drzewami, nie wolno przebywać w wodzie, ani na otwartej przestrzeni, należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu, nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy,
- wie, kiedy można zobaczyć tęczę: po deszczu, kiedy świeci słońce,
- czyta globalnie: tęcza, czereśnie, maliny, truskawki, morze, góry, jezioro, plaża i dzieli wyrazy na głoski;
- umie ułożyć zagadkę słowną opisując charakterystyczne cechy przedmiotu, zwierzęcia
- zna zasady dotyczące bezpieczeństwa w czasie wyjazdów wakacyjnych: wie, że należy chronić się przed słońcem: osłaniać głowę przed słońcem, kąpać się tylko w miejscach w obecności ratownika, nie wolno zrywać i jeść nieznanych roślin, zakładać wygodne buty, zabrać ze sobą telefon komórkowy, nie wolno zbaczać z wyznaczonych tras turystycznych;
- układa historyjkę obrazkową według chronologii wydarzeń;
- zna różne formy wakacyjnego wypoczynku: pobyt u rodziny, wczasy, wycieczki, wyjazdy za granicę itp.,
- potrafi nazwać miejsca, z których odjeżdżają pociągi – dworzec kolejowy, autokary – dworzec autobusowy, odpływają statki – port, wylatują samoloty – lotnisko;
- rozpoznaje i nazywa poznane litery wielkie i małe litery,
- posługuje się pojęciem liczby w aspekcie porządkowy w zakresie do 10 (w zależności od możliwości dziecka);
- rozgrywa proste gry planszowe wspierające matematyczne umiejętności dzieci;
- porządkuje zbiory wg wzrastającej i malejącej liczby elementów;
- weźmie udział Międzynarodowym Dniu Dziecka, w grach i zabawach w czasie kolorowego tygodnia, koncercie muzycznym ,Uroczystości Zakończenia Roku Szkolnego


Czerwiec w wierszu i w piosence:

Piosenka „Niech żyją wakacje”
M. Kownacka


Ref. Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.

Piosenka „Przedszkole ulubione miejsce”

My do szkoły nie pójdziemy, nie pójdziemy, nie pójdziemy
Wszyscy tutaj zostaniemy, zostaniemy tu
Tutaj nasze miłe panie, nasze miłe, nasze miłe
Tutaj czas beztrosko płynie, miło płynie nam
Tu chcę zostać jeszcze trochę zanim pójdę w dalszą drogę

My do szkoły nie pójdziemy, nie pójdziemy, nie pójdziemy
Wszyscy tutaj zostaniemy, zostaniemy
Tutaj wszyscy o nas dbają , o nas dbają, o nas dbają
Tutaj wszyscy nas kochają, tak kochają nas


Wiersz: „ Najlepsze są wakacje”

Każdy z nas mi przyzna rację,
Że najlepsze są wakacje.
Można jechać na Mazury
Lub nad morze albo w góry.

Można w lesie biwakować
I w namiocie przenocować.
Można w cieniu odpoczywać
Lub w jeziorze żabką pływać

Można też całymi dniami
Kopać piłkę z kolegami
Można z tatą łowić ryby
albo w lesie zbierać grzyby.

Można sobie leniuchować
nocą gwiazdy obserwować.
Można także długo spać
bo nie trzeba rano wstać.