menu

6 latki I Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

2017-09-02 15:59:52 (ost. akt: 2019-01-02 21:03:37)

Tematy kompleksowe:

1. Nowy Rok – mija czas
2. Zimowa olimpiada przedszkolaków
3. Z pamiętnika babci i dziadka
4. Eksperymenty z wodą i śniegiem


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc STYCZEŃ dla grupy dzieci 6 letnich.

Dziecko:

- używa pojęć określających pory doby i odwołuje się do następstwa dnia i nocy
- odtwarza z pamięci wcześniej widziane znaki graficzne: litery, cyfry
- określa charakterystyczne cechy dla danej pory roku oraz zjawiska zachodzące w przyrodzie wraz z jej zmianą
- rozwiązuje zagadki słowne o miesiącach, znając ich cechy charakterystyczne
- odczytuje globalnie wyrazy dotyczące następstwa czasu, np. dni tygodnia, nazwy miesięcy
- swobodnie interpretuje ruchem krótki utwór muzyczny oraz doskonali swój refleks w czasie naśladowania
- rozpoznaje i nazywa drukowane i pisane litery: B, C, N
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- wykonuje obserwacje przyrodnicze i pogodowe w trakcie prowadzenia kalendarza pogodowego
- rozumie szkodliwość hałasu dla słuchu i zdrowia ludzi i zwierząt
- wskazuje kierunek poruszania się w przestrzeni
- dokonuje syntezy sylabowej wyrazów
- rozpoznaje cyfry jako znak graficzny liczb od 1 do 9
- rozwija sprawność ruchową poprzez zabawy ruchowe
- kształtuje odporność emocjonalną
- kształtuje umiejętność pracy i zabawy w grupie
- czyta sylaby i wyrazy utworzone z poznanych liter
- doskonali umiejętność przeliczania w zakresie 9
- sprawnie i bezpiecznie posługuje się nożyczkami
- doskonali sprawność manualną przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno – technicznych i konstrukcyjnych
- kształtuje świadomość własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych członków rodziny
- kształtuje uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności dla dziadków
- czerpie radość ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta
- nabywa wiarę we własne siły i możliwości
- rozwija umiejętność pisania znaków litero podobnych po śladzie poznanych liter
- wdraża się do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
- rozwinie umiejętności wokalne, recytatorskie i taneczne
- rozwinie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- rozwinie zainteresowania badawcze
- kształtuje umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych

Styczeń w wierszu i piosence


Piosenka „Babciu, dziadku – kocham Was!”

Babcia jest jak dobra wróżka
Zawsze uśmiech ma na twarzy,
Najpiękniejsze czyta bajki,
Pyszne naleśniki smaży!

Dziś piosenkę dla was mam,
I całusa chętnie dam!
Z wami słodko mija czas.
Babciu, dziadku - kocham was!

Z dziadkiem mogę majsterkować
Albo wybrać się na grzyby….
O kosmosie mi opowie
I nauczy łowić ryby!

Dziś piosenkę dla was mam,
I całusa chętnie dam!
Z wami słodko mija czas.
Babciu, dziadku - kocham was!

Wiersz „Dziadek”
J. Kaczanowska

Dziadek ma takie dobre oczy
I uśmiech ciepły jak słoneczko,
Wszystko potrafi, wszystko umie,
Więc Dziadka kocha każde dziecko.

Dziadek zna wszystkie drzewa w parku
I tak ciekawie opowiada,
O dinozaurach, o kosmosie,
O samochodach i owadach.

Z Dziadkiem wędrować, Dziadka słuchać
To dla każdego wnuka szczęście,
Dlatego Cię prosimy, Dziadku,
Bądź z nami dłużej, więcej, częściej.


Wiersz „Wiersz dla Babci”
W. Chotomska

Z okazji Święta Babci
Ja dzisiaj Babcię nauczę.
Jaka powinna być wnuczka
A jaki powinien być wnuczek.

Po pierwsze, proszę Babci –
Ja już od dawna uważam,
Że nic tak wnucząt nie zdobi,
Jak piękny uśmiech na twarzach.

Uśmiech jest dobry na co dzień,
A nie wyłącznie od święta,
Więc wnuczek ma się uśmiechać,
A wnuczka ma być uśmiechnięta.