menu

6-latki Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

2017-09-02 16:01:48 (ost. akt: 2018-09-02 20:54:04)

Tematy kompleksowe:

1.W przedszkolu.
2.Moja droga do przedszkola.
3. Nadeszła jesień.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc WRZESIEŃdla grupy dzieci 6-letnich

Dziecko:

- nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu zna ich przeznaczenie hol, kuchnia, szatnia… - wymienia to co znajduje się w kącikach zainteresowań
- zna znaczenie słów: proszę, dziękuję, przepraszam i potrafi je stosować
- zastanawia się czy zasady grupowe są aktualne czy się zmieniły
- opowiada o pamiątkach przywiezionych z wakacji
- określa podobieństwa i różnice w wyglądzie różnych osób
- wymienia nazwy poszczególnych części ciała
- wie, przy jakim świetle sygnalizacji przechodzimy przez ulicę, zna zasady poruszania się pieszych i pojazdów, wyjaśnia znaczenie świateł na sygnalizatorze
- wie do kogo zwrócić się sytuacji zagrożenia
- próbuje powiedzieć: po co są znaki drogowe? czy zawsze trzeba się do nich stosować ?
gdzie możemy spotkać znaki drogowe? ;stosuje w praktyce umowne znaki- piktogramy
- wymienia oznaki wszystkich pór roku, zna aktualną porę roku
- tworzy opowieść na podstawie wylosowanych obrazków; posługuje się zdaniami złożonymi poprawnie zbudowanymi pod względem gramatycznym
-poznaje graficzny zapis litery małej i dużej o. O na podstawie wyrazu oko
- poznaje drukowaną i pisaną literę a, A na postawie wyrazu aparat
-układa schemat wyrazu z białych kartoników; rozpoznaje literę w tekście drukowanym
-określa miejsca głoski na początku na końcu i w środku wyrazu
- podaje listę atrybutów (cech) elementów kojarzących się z jesienią
- dostrzega oś symetrii swojej sylwetki, różnicowanie lewej i prawej strony ciała
-wytycza kierunki od obranego przedmiotu lub innej osoby: na lewo od, na prawo od, wskazuje prawą i lewą stronę ciała osoby stojącej naprzeciw
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- zapoznaje z graficznym zapisem liczby 1,2,3 i 4
- numeruje obiekty ustawione rzędem w różnych sytuacjach i zabawach
-określa miejsca wybranych przedmiotów w rzędzie: ten jest czwarty, ten jest piąty itd.
-ustala położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie właściwych zwrotów
- określa położenia przedmiotów względem siebie
- zna nazwę aktualnego miesiąca
- posługuje się wybranymi technikami plastycznymi płaskimi i przestrzennymi dostępnymi jego możliwościom; maluje pastelami olejnymi, farbą plakatową
- tworzy jesienną kompozycję na planie koła według własnego pomysłu
- bierze udział w zabawach badawczych, formułuje proste wnioski na podstawie własnych obserwacji
- nauczy się wiersza: „Witaj nasze przedszkole” „Przejście przez ulicę” i piosenek:
Przedszkolaki to my!” „Uwaga – czerwone światło!”
- weźmie udział w zabawach z okazji Dnia Przedszkolaka, Dnia Chłopca, Urodzin dzieci

Wrzesień w wierszu i piosence:

Wiersz: Witaj, nasze przedszkole! M. Ledwoń

Witaj nasze przedszkole! -
rzekły przedszkolaki,
wracające we wrześniu
w to miejsce starszaki.

Witajcie, zabawki,
samochody, lalki !
witajcie, książeczki-
wierszyki, oraz bajki.

Witamy was, pędzle,
kredki, farby, pisaki,
gumowe piłeczki
i pluszowe zwierzaki.

Miło was znów widzieć,
krzesła, półki, stoliki,
kąciki przyrody,
akwaria, kwietniki.

A dla naszej pani
kochanej, ulubionej,
ogromne uściski
od grupy wytęsknionej!

Wiersz: "Przejście przez ulicę" J. Koczanowska

W dużym mieście wielki ruch,
samochodów wiele,
W dużym mieście wielki ruch,
jeśli chcesz bezpiecznym być,
musisz o tym wiedzieć:

przez ulicę można przejść
tylko w takim miejscu,
gdzie mrugają światła dwa,
pasy są na przejściu.

To czerwone woła: STOP,
stój i czekaj grzecznie,
a zielone prosi – idź,
możesz przejść bezpiecznie.

Zapamiętaj jeszcze to:
gdy po mieście chodzisz,
musisz pod opieką być
dorosłej osoby!


Piosenka:Przedszkolaki to my ! muz. i sł. R. Szczypior

1.Kiedy wchodzimy do przedszkola
pani z uśmiechem wita nas:
Dzień dobry dzieci, dzień dobry pani!
Razem spędzimy miło czas!

Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale
Tu uczymy się i poznajemy świat,
Tu szukamy drogi do krainy marzeń
I z książkami jesteśmy za pan brat!
Tu zabawek bardzo dużo fajnych mamy,
i bawimy się wesoło: ja i ty,
więc z radością wszyscy razem zaśpiewamy:
Przedszkolaki to my!

2.Czeka nas tutaj przygód wiele,
Wesoło mija każdy dzień.
W przedszkolu nigdy nie bywa nudno,
W domu niech siedzi sobie leń!

Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…

3.Wszyscy jesteśmy przyjaciółmi,
lubimy razem w piłkę grać.
Chętnie dzielimy się zabawkami,
i potrafimy o nie dbać.

Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…


Piosenka: „Uwaga – czerwone światło!”

1.Czy to duże miasto, wioska czy osada,
kto uważnie chodzi, ten pod nic nie wpada!
Kolorowe światła obok skrzyżowania:
jedno iść pozwala, drugie iść zabrania.

Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!

2.Ten czerwony sygnał przejść nam nie pozwala,
Gdy czerwonym okiem patrzy na nas z dala!
A zielony sygnał oko ma zielone,
mówi: bardzo proszę przejść na drugą stronę!

Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!

3. Przejście przez ulicę nie jest trudną sprawą:
Najpierw spójrzmy w lewo, potem spójrzmy
w prawo!
Jeśli nic nie jedzie, można iść bezpiecznie,
ten drogowy przepis trzeba znać koniecznie.

Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!