menu

6-latki Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

2017-09-02 16:01:48 (ost. akt: 2019-02-04 17:29:39)

Kręgi tematyczne:

Jak mądrze korzystać z technologii;
Ja i muzyka;
Mali artyści to my!


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc LUTY dla grupy dzieci 6-letnich

Dziecko:

• utrzymuje prawidłową postawę ciała podczas podejmowania prób pisania i kreślenia znaków literopodobnych
• rozwija sprawność ruchową poprzez udział w zabawach ruchowych, muzycznych itp.
• rozpoznaje i nazywania uczucia, jakie towarzyszą mu w kontakcie ze sztuką
• rozwija umiejętność wyrażania emocji związanych ze słuchaniem i tworzeniem muzyki
• posiada umiejętność pracy w parze i w grupie
• formułuje wypowiedzi w formie zdań
• poznaje drukowane i pisane litery: „r”, „w”, „s”, „z”
• rozumie znaczenie nowoczesnych technologii, zwraca uwagę na ich wartości i zagrożenia
• próbuje czytać sylaby i wyrazy utworzone z poznanymi literami
• rozwija umiejętność czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
• doskonali syntezę i analizę słuchowo-wzrokową, niezbędną do nauki czytania
• kształtuje umiejętność pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
• doskonali umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 10, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
• doskonali stosowanie znaków matematycznych „”, „=”
• poznaje obraz graficzny liczby 10, przelicza w zakresie 10 (w przód i wspak)
• posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
• dodaje i odejmuje na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
• utrwala umiejętność porównywania liczebności zbiorów i stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo
• poznaje znaki „+”, „-”
• kształtuje umiejętność kodowania i dekodowania informacji
• poznaje techniki stworzone przez człowieka ułatwiające mu życie
• przygotowuje się do bezpiecznego korzystania z multimediów
• wyrabia gotowość do współdziałania z innymi, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania
• rozwija poczucie rytmu i umiejętności interpretacji muzyki ruchem
• bierze udział w „Balu karnawałowym”
• śpiewa piosenki: „Zagram dzieciom” oraz „Fajnie w Internecie”
• recytuje wiersz: „Mój kolega komputer” Stanisława Karaszewskiego
• eksperymentuje farbą podczas mieszania kolorów i ich nazywania


Luty w wierszu i piosence:



Wiersz: „Mój kolega komputer”
(Stanisław Karaszewski)

Mam komputer supernowy
Z monitorem kolorowym,
Klawiaturą, stacją dysków
I malutką, zwinną myszką!
Mój komputer, mój komputer,
On jest super, super, super!
On najlepszym jest kolegą,
nie potrzeba mi innego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!
Nagle, rety! Co się dzieje?!
W komputerze coś szaleje,
Wirus groźny niesłychanie
Pożarł program, połknął pamięć!
Wirus popsuł mi komputer,
Już komputer nie jest super!
Ale za to mam dobrego,
Mam kolegę prawdziwego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach.


Piosenka:

"Zagram dzieciom"

Zaraz siądę sobie w kącie,
zagram dzieciom na trójkącie.
Trójkąt srebrne oczy ma,
srebrnym głosem chętnie gra.

Czary - mary,
weź pałeczkę do ręki,
czary - mary,
wyczarują się dźwięki.
Czary - mary,
i na pewno w tych dźwiękach
jest zaklęta,
zaklęta piosenka.

To są dzwonki, to pałeczka,
zagram dzieciom na dzwoneczkach.
Zagram cicho - sol, do, mi,
niech się wszystkim dobrze śpi.
Czary - mary, weź pałeczkę do ręki...


Fajnie w Internecie


Zwrotka1
Fajnie w Internecie spędzam czas
I wszystkie zasady dobrze znam.
Imię – nie podaję!
Nazwisko – nie podaję!
Zdjęcia – nie wysyłam!
I tego się w sieci trzymam!

Ref.
Necio to wie i każdy to wie,
W Internecie bawimy się.
Necio to wie i każdy to wie,
Razem z Neciem w Internecie,
Nie nudzimy się!

Zwrotka2
Klikam w sieci, patrzę, słucham, gram;
Z mamą, tatą - wiem, nie jestem sam.
Numer- nie podaję!
Adres – nie podaję!
Sieciuch – chce wykiwać!
NECIO.PL nas wzywa!

Ref.
Necio to wie i każdy to wie,
W Internecie bawimy się.
Necio to wie i każdy to wie,
Razem z Neciem w Internecie,
Nie nudzimy się!