menu

Ratownicy 5-latki

2016-09-12 19:18:16 (ost. akt: 2017-05-03 17:29:02)

Tematy kompleksowe:

1. ” W świecie sztuki”. 2. ” Majowa łąka i jej mieszkańcy”.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MAJ dla grupy dzieci 5 letnich.


Dziecko:

– zna wystrój teatru (kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracujących (aktor, reżyser, scenograf)
– zauważa w oglądanych utworach uniwersalne wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda
– umiejętnie posługuje się rekwizytami
-poznaje warunki niezbędne do rozwoju zwierząt
– określa znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt
– wykonuje rekwizyty teatralne, sylwety do teatrzyku cieni
– eksperymentuje materiałem tworząc różne struktury oraz z mieszaniem kolorów
– wypowiada się na temat oglądanych wytworów sztuki
– rozpoznaje brzmienie instrumentów perkusyjnych, rozwija poczucie rytmu, gra na instrumentach perkusyjnych
– opisuje nastrój słuchanych utworów
– rozwija wyobraźnię, układa choreografie taneczne – potrafi w zabawie wykorzystać rekwizyt
– reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki wysokie, średnie, niskie
– wykonuje instrumenty perkusyjne z różnych materiałów
– odtwarza rytm według zaprezentowanego wzoru graficznego
– rozpoznaje układ rytmiczny, który spośród kilku ułożonych z klocków został wystukany
– rozumie, że woda i ciała sypkie przyjmują kształt naczyń, w których się znajdują
– ustala za pomocą wspólnej miary ilości płynów i ciał sypkich w naczyniach o różnej wielkości i o różnym kształcie
– rozumie, że ilość płynów lub ciał sypkich zawartych w naczyniach nie zależy od kształtu tych naczyń
– wyodrębnia kształt z pozostałych cech przedmiotu i nazywa go: kwadratowe – kwadrat, prostokątne – prostokąt, trójkątne – trójkąt, okrągłe – koło; segregowanie tych kształtów
– posługuje się nazwą aktualnego miesiąca
– wskazuje wyrazy różniące się jedną głoską np. nos – kos, młotek – płotek
– wyodrębnia głoski w nagłosie i wygłosie
– głoskuje proste wyrazy
– umie wyszukać przedmioty, których nazwa rozpoczyna się lub kończy głoską „i”
i „s”
– zna zapis graficzny litery „i” i „s”
– śpiewa piosenki: „Skaczące nutki” ; „Święto naszej mamy”
– nauczy się wiersza: „Teatr” J. Koczanowskiej;


Maj w wierszu i w piosence.


Wiersz „ Teatr”

Teatr to miejsce jest niezwykłe,
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.

Na scenie dzieją się historie
wesołe, smutne, zagadkowe
można do kraju baśni trafić
i poznać światy całkiem nowe.

Można się wzruszyć, rozweselić,
nauczyć wielu mądrych rzeczy,
uważnie patrzeć, pilnie słuchać,
ciekawym być i bardzo grzecznym.


Piosenka „ Skaczące nutki”


Do przedszkola wpadły nutki
wszystkie miały czarne butki
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy
do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym czarnym fortepianie
i biegały i skakały po klawiszach
czarno – białych.

Ta wysoko, tamta nisko….

Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.

Ta wysoko, tamta nisko…

Piosenka: ” Święto naszej mamy”

Dziś, gdy święto naszej mamy stańmy wszyscy w kole
Zaśpiewajmy, głośno, pięknie na całe przedszkole
Ref.

Niech nam żyją, niech nam żyją ukochane mamy
Zdrowia, szczęścia, pomyślności, życzenia składamy (całość x 2)

Już będziemy zawsze grzeczni, mili, uśmiechnięci
Więc serduszka swe składamy z kwiatami w prezencie

Ref.
Niech nam żyją…. (całość x 2)

Ustawimy się równiutko zatańczymy w koło
Mama z nami dziś zanuci piosenkę wesołą

Ref. Niech nam żyją…(całość x2)



czytaj więcej