Kręgi tematyczne:
1. Gdzie mieszkają dźwięki?
2. Wiosna idzie przez świat.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko
uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat
nazywa i wskazuje instrumenty muzyczne: gitara, perkusja, fortepian
bawi się w teatr pantomimiczny
wie, jak powstaje teatrzyk cieni
wymienia nazwy wybranych zawodów: muzyk, aktor
dzieli wyrazy na sylaby
odtwarza scenki inspirowane baśnią
maluje nastrój wysłuchanego fragmentu muzyki poważnej
obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty ( krokusy, przebiśniegi)
składa w całość obrazek związany tematycznie z wiosną
wymienia zwiastuny wiosny, np. kwitnienie wierzby, leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach
rozwiązuje zagadki związane z wiosną
opisuje wygląd bociana
rozpoznaje i nazywa bazie wierzbowe
sieje rzeżuchę i obserwuje jej wzrost
wie, czego potrzebują rośliny żeby się rozwijać
układa historyjkę obrazkową do opowiadania
ustala kolejność zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
określa położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, przed, za, wysoko, nisko
liczy w zakresie 3 elementów
układa obrazki według wzrastającej liczby elementów i według malejącej liczby elementów
segreguje elementy według rodzaju
utrwala i nazywa kolory
wykonuje instrument perkusyjny, nakleja sylwety bociana z gotowych elementów, rysuje kredkami pastelowymi, wykonuje pisankę
uczy się piosenki „Gra muzyka”, „Marzanna” oraz wiersza „ Wiosna”
biega wężykiem, chodzi po zawężonym torze krętym parami i z przyborem w rękach, przechodzi pod przeszkodami, toczy piłkę w chodzie i biegu
Marzec w wierszu i piosence:
Piosenka: „Gra muzyka”
1. W domu gra muzyka
od samego rana,
śpiewa woda w kranie,
śpiewa moja mama.
2. Idę do przedszkola,
wiatr piosenkę śpiewa,
z nim śpiewają ptaki,
z nim śpiewają drzewa.
3. Wszędzie gra muzyka,
w domu i na dworze,
śpiewaj razem z nami,
jeśli tylko możesz.
Piosenka: „Marzanna”
1. Marzanna odchodzi,
a z nią groźna zima.
Słoneczko na niebie
mocniej grzać zaczyna.
2. Dosyć mamy śniegu,
dosyć mrozów mamy,
dlatego do wody
marzannę wrzucamy.
3. Niemal nam jej wcale,
niech ją porwie rzeka.
Śpieszymy się, przecież
wiosna na nas czeka.
Wiersz: „Wiosna”
D. Wawiłow
Idzie wiosna po świecie,
piszą o niej w gazecie.
Ma zziębnięte paluszki
i we włosach kwiatuszki.
Biega boso po trawie,
trzyma ptaki w rękawie.
1. Gdzie mieszkają dźwięki?
2. Wiosna idzie przez świat.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko
uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat
nazywa i wskazuje instrumenty muzyczne: gitara, perkusja, fortepian
bawi się w teatr pantomimiczny
wie, jak powstaje teatrzyk cieni
wymienia nazwy wybranych zawodów: muzyk, aktor
dzieli wyrazy na sylaby
odtwarza scenki inspirowane baśnią
maluje nastrój wysłuchanego fragmentu muzyki poważnej
obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty ( krokusy, przebiśniegi)
składa w całość obrazek związany tematycznie z wiosną
wymienia zwiastuny wiosny, np. kwitnienie wierzby, leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach
rozwiązuje zagadki związane z wiosną
opisuje wygląd bociana
rozpoznaje i nazywa bazie wierzbowe
sieje rzeżuchę i obserwuje jej wzrost
wie, czego potrzebują rośliny żeby się rozwijać
układa historyjkę obrazkową do opowiadania
ustala kolejność zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
określa położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, przed, za, wysoko, nisko
liczy w zakresie 3 elementów
układa obrazki według wzrastającej liczby elementów i według malejącej liczby elementów
segreguje elementy według rodzaju
utrwala i nazywa kolory
wykonuje instrument perkusyjny, nakleja sylwety bociana z gotowych elementów, rysuje kredkami pastelowymi, wykonuje pisankę
uczy się piosenki „Gra muzyka”, „Marzanna” oraz wiersza „ Wiosna”
biega wężykiem, chodzi po zawężonym torze krętym parami i z przyborem w rękach, przechodzi pod przeszkodami, toczy piłkę w chodzie i biegu
Marzec w wierszu i piosence:
Piosenka: „Gra muzyka”
1. W domu gra muzyka
od samego rana,
śpiewa woda w kranie,
śpiewa moja mama.
2. Idę do przedszkola,
wiatr piosenkę śpiewa,
z nim śpiewają ptaki,
z nim śpiewają drzewa.
3. Wszędzie gra muzyka,
w domu i na dworze,
śpiewaj razem z nami,
jeśli tylko możesz.
Piosenka: „Marzanna”
1. Marzanna odchodzi,
a z nią groźna zima.
Słoneczko na niebie
mocniej grzać zaczyna.
2. Dosyć mamy śniegu,
dosyć mrozów mamy,
dlatego do wody
marzannę wrzucamy.
3. Niemal nam jej wcale,
niech ją porwie rzeka.
Śpieszymy się, przecież
wiosna na nas czeka.
Wiersz: „Wiosna”
D. Wawiłow
Idzie wiosna po świecie,
piszą o niej w gazecie.
Ma zziębnięte paluszki
i we włosach kwiatuszki.
Biega boso po trawie,
trzyma ptaki w rękawie.