Krąg tematyczny:
„W przedszkolu bawimy się wesoło”
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc WRZESIEŃ dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko
• Rozpoznaje pomieszczenia przedszkolne: salę, łazienkę, szatnię oraz ogród przedszkolny.
• Rozpoznaje swoje miejsce przy stoliku i swój znaczek w szatni.
• Uczestniczy w zabawach dowolnych, tematycznych, dydaktycznych i integracyjnych, podejmuje próby przezwyciężenia nieśmiałości.
• Wspólnie z nauczycielką ustala zasady zgodnego współżycia w grupie.
• Podejmuje czynności samoobsługowe w zakresie spożywania posiłków (prawidłowe trzymanie sztućców: łyżka, widelec), ubierania się oraz czynności higienicznych.
• Uczy się piosenek: „Jestem przedszkolakiem”, „Odkrywam siebie” i wiersza „Nowy kolega”.
• Podejmuje próby kontynuowania rytmu rozpoczętego przez nauczyciela, śpiewa grupowo piosenkę zachowując tempo i rytm, rozróżnia tempo do marszu i do biegu.
• Zna i stosuje określenia położenia przedmiotów w przestrzeni: na, za, obok, przed; używa określeń: dużo – mało; klasyfikuje elementy zbioru według jednej cechy: koloru; porównuje liczbę przedmiotów w zbiorze „na oko”; poznaje figurę geometryczną: koło; ogląda swój wizerunek w lustrze, dotyka i nazywa poszczególne części swojego ciała, uwzględniając: głowę, ramiona, kolana, pięty, dłoń, uszy, oczy, usta, nos.
• Konstruuje różne budowle z klocków według wzoru i własnego pomysłu.
• Rysuje na temat dowolny kredkami świecowymi, formuje z plasteliny kulę, maluje na dużych i małych powierzchniach kartki, układa z mozaiki geometrycznej „auto”.
• Bawi się w ogrodzie przedszkolnym, dba o bezpieczeństwo podczas zabaw w przedszkolu i ogrodzie.
• Spaceruje po ogrodzie przedszkolnym, podejmuje próby poruszania się parami zachowując bezpieczeństwo.
• Wie, jak należy zachować się przed przejściem przez pasy oraz co, oznaczają poszczególne kolory sygnalizacji świetlnej.
Wrzesień w wierszu i piosence:
Wiersz „Nowy kolega”
Krzysio przyszedł do przedszkola
bardzo zapłakany.
Nie zna tu nikogo przecież
i brakuje mamy.
Nie płacz Krzysiu, otrzyj oczy
roześmiane buzie wkoło.
Popatrz, tu jest twoje miejsce
zabawimy się wesoło.
Tu twój znaczek, tam krzesełko
w umywalni ręcznik czeka.
Pani się uśmiecha miło
masz kolegów- nie narzekaj.
Piosenka „Jestem przedszkolakiem”
1.Ty masz lalkę, ja mam misia,
nimi się bawimy dzisiaj.
Ref. Hop, hop, hop, tralala
każdy swą zabawkę ma ( bis).
2. Razem z panią w naszej sali
tańczą przedszkolacy mali.
Ref. Hop, hop, hop, tralala
każdy swą zabawkę ma ( bis).
3. Kolorowe kredki mamy,
więc rysować zaczynamy.
Ref. Hop, hop, hop, tralala
każdy swą zabawkę ma ( bis).
Piosenka „Odkrywam siebie”
1. Dlaczego lubię jabłka i gruszki,
a wcale nie chcę zjadać pietruszki?
Dlaczego czasem boli mnie brzuszek,
to jest ciekawe, wiedzieć to muszę.
Ref. Odkrywam siebie, poznaję siebie,
chcę więcej wiedzieć, o sobie wiedzieć chcę.
2. Lubię się cieszyć, nie lubię smucić,
miło gdy mama piosenkę nuci.
I chociaż bardzo boję się burzy,
to lubię brodzić w dużej kałuży.
Ref. Odkrywam siebie, poznaję siebie,
chcę więcej wiedzieć, o sobie wiedzieć chcę.
3. Pokrzywa parzy a fiołek pachnie,
jak to się dzieje, że tak jest właśnie.
Muszę to poznać i poznać siebie,
bo jest to ważne dla mnie i ciebie.
„W przedszkolu bawimy się wesoło”
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc WRZESIEŃ dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko
• Rozpoznaje pomieszczenia przedszkolne: salę, łazienkę, szatnię oraz ogród przedszkolny.
• Rozpoznaje swoje miejsce przy stoliku i swój znaczek w szatni.
• Uczestniczy w zabawach dowolnych, tematycznych, dydaktycznych i integracyjnych, podejmuje próby przezwyciężenia nieśmiałości.
• Wspólnie z nauczycielką ustala zasady zgodnego współżycia w grupie.
• Podejmuje czynności samoobsługowe w zakresie spożywania posiłków (prawidłowe trzymanie sztućców: łyżka, widelec), ubierania się oraz czynności higienicznych.
• Uczy się piosenek: „Jestem przedszkolakiem”, „Odkrywam siebie” i wiersza „Nowy kolega”.
• Podejmuje próby kontynuowania rytmu rozpoczętego przez nauczyciela, śpiewa grupowo piosenkę zachowując tempo i rytm, rozróżnia tempo do marszu i do biegu.
• Zna i stosuje określenia położenia przedmiotów w przestrzeni: na, za, obok, przed; używa określeń: dużo – mało; klasyfikuje elementy zbioru według jednej cechy: koloru; porównuje liczbę przedmiotów w zbiorze „na oko”; poznaje figurę geometryczną: koło; ogląda swój wizerunek w lustrze, dotyka i nazywa poszczególne części swojego ciała, uwzględniając: głowę, ramiona, kolana, pięty, dłoń, uszy, oczy, usta, nos.
• Konstruuje różne budowle z klocków według wzoru i własnego pomysłu.
• Rysuje na temat dowolny kredkami świecowymi, formuje z plasteliny kulę, maluje na dużych i małych powierzchniach kartki, układa z mozaiki geometrycznej „auto”.
• Bawi się w ogrodzie przedszkolnym, dba o bezpieczeństwo podczas zabaw w przedszkolu i ogrodzie.
• Spaceruje po ogrodzie przedszkolnym, podejmuje próby poruszania się parami zachowując bezpieczeństwo.
• Wie, jak należy zachować się przed przejściem przez pasy oraz co, oznaczają poszczególne kolory sygnalizacji świetlnej.
Wrzesień w wierszu i piosence:
Wiersz „Nowy kolega”
Krzysio przyszedł do przedszkola
bardzo zapłakany.
Nie zna tu nikogo przecież
i brakuje mamy.
Nie płacz Krzysiu, otrzyj oczy
roześmiane buzie wkoło.
Popatrz, tu jest twoje miejsce
zabawimy się wesoło.
Tu twój znaczek, tam krzesełko
w umywalni ręcznik czeka.
Pani się uśmiecha miło
masz kolegów- nie narzekaj.
Piosenka „Jestem przedszkolakiem”
1.Ty masz lalkę, ja mam misia,
nimi się bawimy dzisiaj.
Ref. Hop, hop, hop, tralala
każdy swą zabawkę ma ( bis).
2. Razem z panią w naszej sali
tańczą przedszkolacy mali.
Ref. Hop, hop, hop, tralala
każdy swą zabawkę ma ( bis).
3. Kolorowe kredki mamy,
więc rysować zaczynamy.
Ref. Hop, hop, hop, tralala
każdy swą zabawkę ma ( bis).
Piosenka „Odkrywam siebie”
1. Dlaczego lubię jabłka i gruszki,
a wcale nie chcę zjadać pietruszki?
Dlaczego czasem boli mnie brzuszek,
to jest ciekawe, wiedzieć to muszę.
Ref. Odkrywam siebie, poznaję siebie,
chcę więcej wiedzieć, o sobie wiedzieć chcę.
2. Lubię się cieszyć, nie lubię smucić,
miło gdy mama piosenkę nuci.
I chociaż bardzo boję się burzy,
to lubię brodzić w dużej kałuży.
Ref. Odkrywam siebie, poznaję siebie,
chcę więcej wiedzieć, o sobie wiedzieć chcę.
3. Pokrzywa parzy a fiołek pachnie,
jak to się dzieje, że tak jest właśnie.
Muszę to poznać i poznać siebie,
bo jest to ważne dla mnie i ciebie.