Kręgi tematyczne:
1. Od rycerza do obywatela.
2. Na zielonej łące.
3. W kosmosie.
4. Dzień Rodziny.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MAJ dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko:
– wymienia symbole narodowe: flaga, godło, hymn narodowy,
– wie, w jakim kraju mieszka, w jakiej miejscowości,
– wie, jak nazywa się stolica Polski,
– wymienia nazwy i wygląd wybranych zwierząt zamieszkujących łąkę,
– wskazuje na zdjęciach kwiaty, które można spotkać na łące,
– dzieli wyrazy na sylaby z wyklaskiwaniem,
– poznaje nazwy znanych motyli,
– porównuje wygląd i kolorystykę motyli,
– układa historyjkę obrazkową do opowiadania,
– wie co to jest globus, Ziemia, Układ Słoneczny,
– wymienia członków swojej rodziny,
– wie, że nie wolno ufać nieznajomym osobom,
– doskonali mowę przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń, wysłuchanego tekstu,przez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego;
– ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
– określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
– liczy w zakresie czterech,
– układa obrazki według wzrastającej liczby elementów i według malejącej liczby elementów,
– porównuje na oko liczebności zbiorów,
– używa określeń: tu jest dużo, a tu mało,
– klasyfikuje przedmioty wg wybranej cechy jakościowej,
– rozwiązuje zagadkę słowną i wskazuje odpowiedni obrazek,
– wykonuje biedronkę techniką origami, przykleja papierowe kwiatuszki na sylwecie czerwonego serduszka, lepi ślimaka z plasteliny, maluje farbami,
– uczy się piosenki „Tak Cię kocham”, „ Mama i tata” oraz wiersza „ Życzenia”
Maj w wierszu i piosence:
Piosenka „Tak Cię kocham”
Tak jak rybka kocha wodę, tak jak misio kocha miodek
jak kocica swoje kotki, jak biedronka swoje kropki.
Tak cię kocham mamo, tak cię kocham tato, zawsze bardzo mocno i zawsze tak samo
tak cię kocham mamo, tak cię kocham tato, zawsze bardzo mocno, zawsze tak samo
Taj jak ptaszek kocha latać, tak jak zając kocha skakać
tak jak myszka ser zajadać tak jak wiosną deszczyk padać.
Tak cię kocham mamo, tak cię kocham tato, zawsze bardzo mocno i zawsze tak samo
tak cię kocham mamo, tak cię kocham tato, zawsze bardzo mocno, zawsze tak samo
Piosenka „Mama i tata”
Tu są rączki, a tu nóżki.
Tutaj okrąglutkie brzuski.
Tutaj oczka,a tu włoski.
Tutaj są pyzate noski.
Teraz wkoło się kręcimy.
Jeden ukłon też zrobimy.
Mamie, tacie zaśpiewamy,
jak my bardzo Was kochamy.
Mamo, tato
z Wami nawet zimą piękne lato
i słoneczko, co rozgoni chmury, gdy dzień ponury.
Mamo, tato
dziękujemy dzisiaj bardzo za to,
że jesteście i zawsze będziecie
kochać nas najbardziej na świecie.
Mamo, tato
z Wami nawet zimą piękne lato
i słoneczko, co rozgoni chmury, gdy dzień ponury.
Wiersz „Życzenia”
Dziś słoneczko jasno świeci, ptaszek pięknie śpiewa.
A w przedszkolu przedszkolaki
składają życzenia.
Wszystkim mamo, wszystkim tatom
zdrowia, pomyślności, uśmiechów na co dzień i dużo radości.
1. Od rycerza do obywatela.
2. Na zielonej łące.
3. W kosmosie.
4. Dzień Rodziny.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MAJ dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko:
– wymienia symbole narodowe: flaga, godło, hymn narodowy,
– wie, w jakim kraju mieszka, w jakiej miejscowości,
– wie, jak nazywa się stolica Polski,
– wymienia nazwy i wygląd wybranych zwierząt zamieszkujących łąkę,
– wskazuje na zdjęciach kwiaty, które można spotkać na łące,
– dzieli wyrazy na sylaby z wyklaskiwaniem,
– poznaje nazwy znanych motyli,
– porównuje wygląd i kolorystykę motyli,
– układa historyjkę obrazkową do opowiadania,
– wie co to jest globus, Ziemia, Układ Słoneczny,
– wymienia członków swojej rodziny,
– wie, że nie wolno ufać nieznajomym osobom,
– doskonali mowę przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń, wysłuchanego tekstu,przez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego;
– ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
– określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
– liczy w zakresie czterech,
– układa obrazki według wzrastającej liczby elementów i według malejącej liczby elementów,
– porównuje na oko liczebności zbiorów,
– używa określeń: tu jest dużo, a tu mało,
– klasyfikuje przedmioty wg wybranej cechy jakościowej,
– rozwiązuje zagadkę słowną i wskazuje odpowiedni obrazek,
– wykonuje biedronkę techniką origami, przykleja papierowe kwiatuszki na sylwecie czerwonego serduszka, lepi ślimaka z plasteliny, maluje farbami,
– uczy się piosenki „Tak Cię kocham”, „ Mama i tata” oraz wiersza „ Życzenia”
Maj w wierszu i piosence:
Piosenka „Tak Cię kocham”
Tak jak rybka kocha wodę, tak jak misio kocha miodek
jak kocica swoje kotki, jak biedronka swoje kropki.
Tak cię kocham mamo, tak cię kocham tato, zawsze bardzo mocno i zawsze tak samo
tak cię kocham mamo, tak cię kocham tato, zawsze bardzo mocno, zawsze tak samo
Taj jak ptaszek kocha latać, tak jak zając kocha skakać
tak jak myszka ser zajadać tak jak wiosną deszczyk padać.
Tak cię kocham mamo, tak cię kocham tato, zawsze bardzo mocno i zawsze tak samo
tak cię kocham mamo, tak cię kocham tato, zawsze bardzo mocno, zawsze tak samo
Piosenka „Mama i tata”
Tu są rączki, a tu nóżki.
Tutaj okrąglutkie brzuski.
Tutaj oczka,a tu włoski.
Tutaj są pyzate noski.
Teraz wkoło się kręcimy.
Jeden ukłon też zrobimy.
Mamie, tacie zaśpiewamy,
jak my bardzo Was kochamy.
Mamo, tato
z Wami nawet zimą piękne lato
i słoneczko, co rozgoni chmury, gdy dzień ponury.
Mamo, tato
dziękujemy dzisiaj bardzo za to,
że jesteście i zawsze będziecie
kochać nas najbardziej na świecie.
Mamo, tato
z Wami nawet zimą piękne lato
i słoneczko, co rozgoni chmury, gdy dzień ponury.
Wiersz „Życzenia”
Dziś słoneczko jasno świeci, ptaszek pięknie śpiewa.
A w przedszkolu przedszkolaki
składają życzenia.
Wszystkim mamo, wszystkim tatom
zdrowia, pomyślności, uśmiechów na co dzień i dużo radości.