menu

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze dla grupy dzieci 3-letnich

2017-09-02 15:54:56 (ost. akt: 2022-06-04 09:42:46)

Kręgi tematyczne:


1. Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny.
2. Lato i wakacje tuż, tuż.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 3 letnich

Dziecko

• zauważa, co łączy wszystkie dzieci, a co powoduje, że dana osoba jest wyjątkowa,
• ocenia przykładowe zachowania dzieci, np.: Ola pożyczyła mi kredki, kolega mnie popchnął,
• wie, że o innych nie należy mówić źle, a także zmyślać na ich temat; wie, że wygląd zewnętrzny nie jest najważniejszy w życiu; wie, że to co dla jednych jest ładne dla innych może być brzydkie i odwrotnie,
• uważnie słucha opowiadania, wiersza; wypowiada się na temat opowiadania, wiersza prostymi zdaniami,
• zna zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych – burza, wie jak zachować się w czasie burzy w domu i poza nim,
• nazywa przedstawione miejsca na obrazkach: morze, góry, las, wieś,
• opowiada, gdzie chciałby spędzić swoje wymarzone wakacje,
• próbuje ułożyć historyjkę obrazkową według chronologii wydarzeń; potrafi powiedzieć co znajduje się na obrazkach za pomocą wyrazów i zdań pojedynczych,
• powtarza tekst rymowanki z różnym natężeniem głosu: cicho, głośno, coraz ciszej, coraz głośniej; w różnym tempie: szybko, wolno, coraz szybciej, coraz wolniej,
• klasyfikuje pojazdy latające, np.: samolot, helikopter, jeżdżące: samochód, motocykl, autobus, pływające: statek, łódka; określa gdzie się poruszają te pojazdy: droga - ląd, powietrze, woda,
• zna zasady bezpieczeństwa w trakcie wakacji, np.: chronimy głowę i skórę przed słońcem, do wody wchodzimy pod opieką dorosłych, gdy wybieramy się na rower lub rolki zakładamy kask i ochraniacze.. itd.,
• rozróżnia ciężar przedmiotów, używa określeń: ciężki – lekki,
• tworzy sensowne wypowiedzi poprzez dokończenie zdania, np.: „w łazience jest ręcznik i…”, „w kąciku plastycznym są kredki i…”,
• umie prawidłowo przeliczyć minimum 3 przedmioty; liczy w zakresie 3 i dalej,
nie pomija żadnego elementu; liczy elementy pojedynczo, zapamiętując, które zostały policzone,
• uczestniczy aktywnie w zabawach na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym,
• rysuje kredkami, maluje farbami, lepi z plasteliny,
• śpiewa refren piosenki, stara się przedstawić treść piosenki wykonując proste ruchy,
• nauczy się wiersza: „Lato i dzieci”, oraz piosenki: „Razem z latem”.


Czerwiec w wierszu i piosence:

Wiersz: „Lato i dzieci”

Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.

Słoneczka promienie
rozrzuca dokoła.
- Chodźcie się pobawić!
Głośno do nas woła.

Nad morze, w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami.

Piosenka: „Razem z latem”

1.Chodzi złote lato
w kapeluszu z kwiatów.
W rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

2. Czasem dla ochłody
lato zjada lody.
Zjada je powoli,
gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.