Biuletyn informacji publicznej
menu

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze dla grupy dzieci 3 letnich

2017-09-02 15:54:56 (ost. akt: 2021-01-03 16:23:27)

Kręgi tematyczne:

1. „ Dziadkowie”
2. „ Bezpieczne zabawy zimą”




Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc STYCZEŃ dla grupy dzieci 3 letnich „Myszki”


Dziecko:

- słucha wierszy i opowiadań, wypowiada się na temat wysłuchanego utworu;
- klasyfikuje ubrania, wskazuje te, które wkładamy zimą;
- układa historyjkę obrazkową; posługuje się określeniami: najpierw, potem, na końcu;
- zna, aktualną porę roku- zima;
- liczy w zakresie 1-3;
- naśladuje, gestami, ruchami stary i nowy rok;
- gra na instrumentach; tańczy przy rytmicznej muzyce;
- wykonuje prace plastyczno- techniczne;
- bada i określa właściwości śniegu; posługuje się określeniami: zimny, mokry, miękki;
- uczestniczy w zabawach logopedycznych;
- podejmuje próby samodzielnego ubierania i rozbierania się;
- śpiewa piosenki „ Bałwanek”, „ Babciu, Dziadku”
- recytuje wiersz „ Kocham Babcię, kocham Dziadka”
- klasyfikuje przedmioty według rodzaju;
- uczestniczy w zabawie badawczej – bada właściwości lodu; posługuje się określeniami: zimny, twardy, przeźroczysty; obserwuje zmiany i wyciąga wnioski;
- rysuje po śladzie; utrwala nazwy figur geometrycznych; koło
- ćwiczy spostrzegawczość i pamięć wzrokową poprzez zabawę np. „Memory”;
- wyraża szacunek dla swoich bliskich, chętnie przygotowuje niespodzianki w formie przedstawienia dla Babci i Dziadka, używa elementów kultury żywego słowa w zabawach parateatralnych;
- przygotowuje upominek dla Babci i Dziadka;
- doskonali umiejętności grafomotoryczne;
- tworzy zasady bezpiecznych zasad zimowych zabaw;
- uczestniczy w zabawach rytmicznych, reaguje na sygnał, eksperymentuje głosem i rytmem;
- buduje proste i zrozumiałe wypowiedzi, rozwija spostrzegawczość poprzez dostrzeganie elementów na obrazku, zwraca uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych;
- posługuje się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy;
- rozumie określenie kula;
- porusza się w rytm muzyki, reaguje na sygnał, rozwija wyobraźnię muzyczną poprzez słuchanie muzyki



Styczeń w wierszu i piosence:



Piosenki: „ Bałwanek”
sł. i muz. Anna Bernat


Ulepiła Hanka małego bałwanka
małego bałwanka- raz, dwa, trzy
Bardzo się cieszyła, wesoło tańczyła
wesoło tańczyła- raz, dwa, trzy.

Miał bałwanek nowy nosek marchewkowy
Nosek marchewkowy- raz, dwa, trzy
I dwa oczka czarne, a na głowie garnek,
a na głowie garnek- raz, dwa, trzy.

Słonko zaświeciło śnieżek roztopiło,
śnieżek roztopiło- raz, dwa, trzy.
Więc się smuci Hanka, że nie ma bałwanka,
że nie ma bałwanka- raz, dwa, trzy.

Ulepiła Hanka nowego bałwanka,
nowego bałwanka- raz, dwa, trzy.
Bardzo się cieszyła wesoło tańczyła,
wesoło tańczyła- raz, dwa, trzy.


Piosenka: „Babciu, Dziadku”

1. Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy tup-tup-tup
Teraz babciu ty to zrób!

2. Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy raz dwa trzy
Teraz babciu zrób to ty.

3. Dziadku, drogi Dziadku powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy raz, dwa, trzy
Teraz Dziadku podskocz ty!

4. Babciu, Dziadku, proszę powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy Wam,
Teraz, proszę dajcie nam!


Wiersz: „ Kocham Babcię, kocham dziadka”
- A. Bernat


Kocham Babcię, kocham Dziadka,
Bo kochanych dziadków mam.
Kocham Babcię, kocham Dziadka
Na bębenku dla nich gram!
Bam, bam, bam, ram ,tam, tam!
Na bębenku, na bębenku ram, tam, tam
Dla kochanych dziadków gram ram, tam, tam.