Kręgi tematyczne:
1. Ziemia to nasz dom.
2. Jem zdrowo.
3. Z kurnika do koszyka.
4. Książka, moja przyjaciółka.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc KWIECIEŃ dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko:
- nazywa aktualną porę roku – WIOSNA;
- określa swoje położenie w stosunku do kolegi, do przyborów gimnastycznych używając określeń: przede mną, za mną, w środku; przechodzi przez tunel na czworaka; prawidłowo turla piłkę; wspina się na palce utrzymując równowagę;
- składa obrazek z 3 części;
- manipuluje krążkiem gimnastycznym, zna sposoby wykorzystania go;
- czyta globalnie swoje imię;
- ogląda prezentację multimedialną;
- wskazuje, w których obręczach jest tyle samo przedmiotów; klasyfikuje przedmioty wg koloru;
- potrafi odnaleźć ukryte przedmioty stosując się do wskazówek udzielanych przez N.;
- wie, że Ziemia jest okrągła;
- wymienia co jest potrzebne do wzrostu roślin: woda, słońce, ziemia, powietrze;
- zna nazwy niektórych kwiatów, np. stokrotki, tulipany, róża; ustawia je w wazonie w „Centrum badawczym”;
- segreguje śmieci (papier, plastik, szkło);
- zapoznaje się z mieszkańcami łąki, potrafi wymienić kilka z nich, np.: motyl, żuk, biedronki;
- poszerza wiedzę na temat używania narzędzi tj: lupa;
- rozpoznaje produkty zdrowe, podaje ich nazwę, np. ogórek, papryka, pomidor, ryba, szynka, jajko;(owoce, warzywa), rozpoznaje i nazywa produkty niezdrowe, np. słodycze, pizza, lody, pączki;
- szanuje książki; wie, jak powstaje papier;
- wie, kim jest autor, ilustrator;
- zna tradycje wielkanocne, wie, co należy włożyć do koszyczka;
- rozpoznaje zwierzęta wiejskie, tj: świnia, krowa, koń, kura, kogut,owca;
- rytmizuje rymowankę wskazanym tonem z jednoczesnym tupaniem lub/i klaskaniem;
- wykonuje prace plastyczne: maluje farbami, rysuje kredkami świecowymi, lepi dowolne formy z masy papierowej, tworzy kompozycje z materiałów naturalnych; ozdabia krążki.
Kwiecień w wierszu i piosence:
Piosenka "Segregowanie śmieci”
sł. i muz. B.Zawół
1.Żółty worek lubi plastik,
tam wyrzucam go.
Szkło w zielony wkładam worek,
a w brązowy BIO.
REF. Jestem superprzedszkolakiem,
o przyrodę dbam.
Jak się śmieci segreguje,
zaraz powiem wam. X2
2.Papier jest w niebieskim worku,
dobrze o tym wiem.
A na wszystkie inne śmieci
czarny worek jest.
Wiersz "Rozmowa ze ślimakiem”
J. Ficowski
Ślimak, ślimak, pokaż rogi
dam ci sera na pierogi.
- Jak rozmawiasz ze smakoszem?
Ja pierogów wprost nie znoszę.
Ślimak, ślimak pokaż no się
dam ci karpia w szarym sosie.
- A to głupia propozycja
wiedz, że z ryb nie jadam nic ja.
Ślimak, ślimak wyjrzyj wreszcie
dam ci knedli w pulchnym cieście.
- Ludzie może by i zjedli,
lecz ja, ślimak nie tknę knedli.
Ślimak, ślimak nie bądź osłem
liść sałaty ci przyniosłem.
- Oto jest mój przysmak wielki,
już wychylam się z muszelki
Piosenka "Na Wielkanoc”
sł U. Piotrowska muz. M. Melnicka-Sypko
Na Wielkanoc każdy zając maluje pisanki.
A po bazie biegnie razem z cukrowym barankiem,
la, la, la, la, la, la, z cukrowym barankiem x2
Ma kurczątko ze świąconką pleciony koszyczek.
A ja wszystkim moim bliskim wesołych świąt życzę,
la, la, la, la, wesołych świąt życzę,
la, la, la, la, wesołych świąt życzę.
1. Ziemia to nasz dom.
2. Jem zdrowo.
3. Z kurnika do koszyka.
4. Książka, moja przyjaciółka.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc KWIECIEŃ dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko:
- nazywa aktualną porę roku – WIOSNA;
- określa swoje położenie w stosunku do kolegi, do przyborów gimnastycznych używając określeń: przede mną, za mną, w środku; przechodzi przez tunel na czworaka; prawidłowo turla piłkę; wspina się na palce utrzymując równowagę;
- składa obrazek z 3 części;
- manipuluje krążkiem gimnastycznym, zna sposoby wykorzystania go;
- czyta globalnie swoje imię;
- ogląda prezentację multimedialną;
- wskazuje, w których obręczach jest tyle samo przedmiotów; klasyfikuje przedmioty wg koloru;
- potrafi odnaleźć ukryte przedmioty stosując się do wskazówek udzielanych przez N.;
- wie, że Ziemia jest okrągła;
- wymienia co jest potrzebne do wzrostu roślin: woda, słońce, ziemia, powietrze;
- zna nazwy niektórych kwiatów, np. stokrotki, tulipany, róża; ustawia je w wazonie w „Centrum badawczym”;
- segreguje śmieci (papier, plastik, szkło);
- zapoznaje się z mieszkańcami łąki, potrafi wymienić kilka z nich, np.: motyl, żuk, biedronki;
- poszerza wiedzę na temat używania narzędzi tj: lupa;
- rozpoznaje produkty zdrowe, podaje ich nazwę, np. ogórek, papryka, pomidor, ryba, szynka, jajko;(owoce, warzywa), rozpoznaje i nazywa produkty niezdrowe, np. słodycze, pizza, lody, pączki;
- szanuje książki; wie, jak powstaje papier;
- wie, kim jest autor, ilustrator;
- zna tradycje wielkanocne, wie, co należy włożyć do koszyczka;
- rozpoznaje zwierzęta wiejskie, tj: świnia, krowa, koń, kura, kogut,owca;
- rytmizuje rymowankę wskazanym tonem z jednoczesnym tupaniem lub/i klaskaniem;
- wykonuje prace plastyczne: maluje farbami, rysuje kredkami świecowymi, lepi dowolne formy z masy papierowej, tworzy kompozycje z materiałów naturalnych; ozdabia krążki.
Kwiecień w wierszu i piosence:
Piosenka "Segregowanie śmieci”
sł. i muz. B.Zawół
1.Żółty worek lubi plastik,
tam wyrzucam go.
Szkło w zielony wkładam worek,
a w brązowy BIO.
REF. Jestem superprzedszkolakiem,
o przyrodę dbam.
Jak się śmieci segreguje,
zaraz powiem wam. X2
2.Papier jest w niebieskim worku,
dobrze o tym wiem.
A na wszystkie inne śmieci
czarny worek jest.
Wiersz "Rozmowa ze ślimakiem”
J. Ficowski
Ślimak, ślimak, pokaż rogi
dam ci sera na pierogi.
- Jak rozmawiasz ze smakoszem?
Ja pierogów wprost nie znoszę.
Ślimak, ślimak pokaż no się
dam ci karpia w szarym sosie.
- A to głupia propozycja
wiedz, że z ryb nie jadam nic ja.
Ślimak, ślimak wyjrzyj wreszcie
dam ci knedli w pulchnym cieście.
- Ludzie może by i zjedli,
lecz ja, ślimak nie tknę knedli.
Ślimak, ślimak nie bądź osłem
liść sałaty ci przyniosłem.
- Oto jest mój przysmak wielki,
już wychylam się z muszelki
Piosenka "Na Wielkanoc”
sł U. Piotrowska muz. M. Melnicka-Sypko
Na Wielkanoc każdy zając maluje pisanki.
A po bazie biegnie razem z cukrowym barankiem,
la, la, la, la, la, la, z cukrowym barankiem x2
Ma kurczątko ze świąconką pleciony koszyczek.
A ja wszystkim moim bliskim wesołych świąt życzę,
la, la, la, la, wesołych świąt życzę,
la, la, la, la, wesołych świąt życzę.