menu

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze dla grupy dzieci 6-letnich Sówki.

2017-09-02 16:01:48 (ost. akt: 2024-06-02 14:54:44)

Kręgi tematyczne:

1. Smaki i zapachy lata.
2. Żegnamy przedszkole.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 6- letnich

Dziecko:

– rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: szczęście, rozwaga oraz środowiska społecznego i przyrodniczego
– doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy, piosenek i słownictwa w j. angielskim;
– doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 0 i liczby 10 i układanie jej z cyfr;
– rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w różnorodnych
– rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych i recytatorskich przez naukę nowych piosenek „Hej, przedszkole ukochane”, „W sercu mym pozostaniesz przyjacielu” i tańca „Walc” oraz wiersza: „W górach” A. Paszkiewicz
– rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej
– rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, wycinania, lepienia, prób pisania po śladzie w liniaturze i w kratce;
– kształtowanie postawy otwartości, zadowolenia w relacjach z ludźmi; budzenie zaciekawienia tematem szkoły; podnoszenie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów,
– stwarzanie okazji do rozmowy o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa
– stwarzanie możliwości do podejmowania współpracy podczas działań twórczych;
– kształtowanie umiejętności oceny działania; wdrażanie do bezpiecznego zachowania; uświadamianie konieczności refleksji nad swoim zachowaniem.
– kształtowanie umiejętności współpracy w zespole
– kształtowanie codziennych nawyków higienicznych, wdrażanie do samodzielności
– rozwijanie sprawności fizycznej, wzmacnianie odporności


Czerwiec w wierszu i w piosence.

Piosenka "W sercu mym pozostaniesz przyjacielu"
(sł. S. Bacewicz, muz. M. Hernik)


Stoisz blisko mnie, ściskasz moją dłoń
A w mym oku dziś kręci się łza
Tyle wspomnień tu, tyle ciepłych słów
Patrz na zdjęcie Ty, obok ja
Przez wszystkie lata chodziliśmy tu
Codziennie razem, czy słońce czy deszcz
Lecz świat nas woła więc ruszajmy tam
Dziś przyszła pora, by rozstać się
W sercu mym pozostaniesz przyjacielu
W sercu moim swoje miejsce zawsze masz
Choć spotkamy się, po latach pewnie wielu
Wiem, że Ty od razu poznasz mnie
Więc choć smutno Ci i tak bardzo żal
Dziś uśmiechnij się, otrzyj łzy
Śmiało w drogę idź, już czekają tam
Wiem niełatwe to gdy serce drży
Ale jedno dziś obiecam Ci
Że gdy dobry los da spotkać się
Wtedy tak jak dziś chwycę twoją dłoń
I na nowo swoją przyjaźń dam
Refren…


Wiersz pt.: „W górach”
Anna Paszkiewicz


Gdy będziesz w górach, przystań na chwilę,
Popatrz na limby, kosodrzewinę,
Tojad, dzwoneczki, alpejską różę
Lub inną równie piękną roślinę.
Sprawdź, może dojrzysz orła na skale
Albo usłyszysz gwizdy świstaków.
Spróbuj kozice zobaczyć w dali,
Zaś w mokrym błocie – parę kumaków
Może gdzieś wyszła z traw salamandra
I na kamieniu przy drodze siedzi…
Patrz i podziwiaj, unikaj tylko
Wilków i wielkich, groźnych niedźwiedzi


Piosenka „Hej, przedszkole ukochane”

Hej, przedszkole ukochane
Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki,
a ty już kończysz swe siedem lat.
Zegnasz zerówkę lub sześciolatki
i zaraz ruszysz dalej w świat

Ref. Hej, przedszkole ukochane
co bez ciebie zrobię ja?
Może jednak tu zostanę
Jeszcze rok lub dwa.

2.A kiedy czerwiec jak woda płynie,
na dworze lata nadchodzi dzień,
dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
przedszkole właśnie kończy się.
Ref. Hej, przedszkole ukochane…