Kręgi tematyczne:
1. W kinie i teatrze.
2. Wiosenne zamieszanie. Wielkanoc
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 6- letnich
Dziecko:
- potrafi wyjaśnić na czym polega praca: aktora, scenografa, reżysara …
- odgrywa różne postacie i role w zabawach teatralnych, wybiera odpowiednie rekwizyty, czyta globalnie lub samodzielnie słowa, krótkie zdania, podpisy …
- współdziała w grupie podczas przygotowania różnych form i działań teatralnych
- bierze aktywny udział w przedstawieniach inspirowanych sztuką
- potrafi określić cechy wczesnej i późnej wiosny, rozpoznaje i nazywa kwiaty zwiastujące wiosnę (zawilec, przebiśnieg, krokus, sasanka)
- umie zasadzić cebulę, posiać nasiona, aby wyhodować roślinę oraz wie, jakie muszą być zachowane warunki dla ich wzrostu
- rozumie, że rośliny potrzebują do wzrostu światła, odpowiedniej temperatury i wilgotności podłoża, nazywa części roślin kwiatowych, wyróżnia: korzeń, łodygę, liść, kwiat
- wie, kim jest rolnik i jaką pracę wykonuje
- wie, czym jest gospodarstwo ekologiczne
- używa i stopniuje określenia dotyczące ciężaru przedmiotów: ciężki, lekki, taki sam, cięższy, lżejszy, rozpoznaje monety i banknoty
- poznaje różnego rodzaju wagi. Konstruuje wagi, np. z patyka, sznurka i torebek foliowych. Wyjaśnia ich rolę w określaniu ciężaru przedmiotów.
eksperymentowanie z wagą szalkową: próby ważenia przedmiotów.
- rozumie, że ciężar przedmiotu nie zależy od jego wielkości
- poznaje małą i wielką literę z, g, c drukowaną i pisaną
- buduje dłuższe wypowiedzi na określony temat, np. ilustracji, obejrzanego teatrzyku, jakiegoś wydarzenia
- rozwija umiejętność poprawnego wykonywania instrukcji, przestrzegania kolejności ruchów, poruszania się według kodu
- poznaje obrzędy związane z pożegnaniem zimy i pojawieniem wiosny
- zna tradycje związane ze świętami wielkanocnymi: świeconka, dzielenie się
Marzec w wierszu i w piosence.
Wiersz: „W marcu jak w garncu”
Wiosna! Wiosna! Koniec zimy !
Ależ wszyscy się cieszymy !
Ciepły wietrzyk, śnieg topnieje.
Kwitnie krokus, słońce grzeje.
Aż tu nagle deszcz ze śniegiem!
Rzeką płyną kry szeregiem.
Mróz uścisnął świat na nowo.
Z szafy kurtkę weź zimową.
Po południu mróz ucieka.
Ptaki słychać już z daleka.
Ciepły deszczyk. Śnieg topnieje .
A wieczorem…? Mrozem wieje !
Piosenka: „ Magiczne miejsce”
- sł. Muz.. M. Majewski
Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
Aż do chwili, gdy nagle na scenie
Dziwne zacznie się dziać przedstawienie.
Ref: Bo w teatrze, teatrze, teatrze,
Czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
To od razu czar działać zaczyna.
Każda bajka się staje prawdziwa,
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.
Ref: Bo w teatrze, teatrze, teatrze,
Czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
To od razu czar działać zaczyna.
Piosenka „ Wiosna i pan ogrodnik”
- sł. U.piotrowska, muz. M. Melnicka- Sypko
Do pana ogrodnika
śle wiosna wiadomość,
że czeka dziś w ogrodzie,
bo pragnie mu pomóc.
Narzędzia ogrodnicze
Wskakują na grządki,
przespały cała zimę,
czas zacząć porządki
Ref.: I na rozkaz ogrodnika
kopią szpadle i motyczki,
grabki grabią wygrabiają
liście, trawy i kamyczki.
I sekator się uwija,
tu wyrówna, a tam przytnie,
więc kosiarka powarkuje:
Jak pracować, to wybitnie.
Po ścieżkach biega wiosna,
a za nią ogrodnik.
Co zasiać i posadzić,
chcą razem uzgodnić.
A słonko na nich z góry
spogląda przyjaźnie:
poświecę dzisiaj długo,
to będzie wam raźniej.
Ref.: I na rozkaz ogrodnika
kopią szpadle i motyczki,
grabki grabią wygrabiają
liście, trawy i kamyczki.
I sekator się uwija,
tu wyrówna, a tam przytnie,
więc kosiarka powarkuje:
Jak pracować, to wybitnie.
1. W kinie i teatrze.
2. Wiosenne zamieszanie. Wielkanoc
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 6- letnich
Dziecko:
- potrafi wyjaśnić na czym polega praca: aktora, scenografa, reżysara …
- odgrywa różne postacie i role w zabawach teatralnych, wybiera odpowiednie rekwizyty, czyta globalnie lub samodzielnie słowa, krótkie zdania, podpisy …
- współdziała w grupie podczas przygotowania różnych form i działań teatralnych
- bierze aktywny udział w przedstawieniach inspirowanych sztuką
- potrafi określić cechy wczesnej i późnej wiosny, rozpoznaje i nazywa kwiaty zwiastujące wiosnę (zawilec, przebiśnieg, krokus, sasanka)
- umie zasadzić cebulę, posiać nasiona, aby wyhodować roślinę oraz wie, jakie muszą być zachowane warunki dla ich wzrostu
- rozumie, że rośliny potrzebują do wzrostu światła, odpowiedniej temperatury i wilgotności podłoża, nazywa części roślin kwiatowych, wyróżnia: korzeń, łodygę, liść, kwiat
- wie, kim jest rolnik i jaką pracę wykonuje
- wie, czym jest gospodarstwo ekologiczne
- używa i stopniuje określenia dotyczące ciężaru przedmiotów: ciężki, lekki, taki sam, cięższy, lżejszy, rozpoznaje monety i banknoty
- poznaje różnego rodzaju wagi. Konstruuje wagi, np. z patyka, sznurka i torebek foliowych. Wyjaśnia ich rolę w określaniu ciężaru przedmiotów.
eksperymentowanie z wagą szalkową: próby ważenia przedmiotów.
- rozumie, że ciężar przedmiotu nie zależy od jego wielkości
- poznaje małą i wielką literę z, g, c drukowaną i pisaną
- buduje dłuższe wypowiedzi na określony temat, np. ilustracji, obejrzanego teatrzyku, jakiegoś wydarzenia
- rozwija umiejętność poprawnego wykonywania instrukcji, przestrzegania kolejności ruchów, poruszania się według kodu
- poznaje obrzędy związane z pożegnaniem zimy i pojawieniem wiosny
- zna tradycje związane ze świętami wielkanocnymi: świeconka, dzielenie się
Marzec w wierszu i w piosence.
Wiersz: „W marcu jak w garncu”
Wiosna! Wiosna! Koniec zimy !
Ależ wszyscy się cieszymy !
Ciepły wietrzyk, śnieg topnieje.
Kwitnie krokus, słońce grzeje.
Aż tu nagle deszcz ze śniegiem!
Rzeką płyną kry szeregiem.
Mróz uścisnął świat na nowo.
Z szafy kurtkę weź zimową.
Po południu mróz ucieka.
Ptaki słychać już z daleka.
Ciepły deszczyk. Śnieg topnieje .
A wieczorem…? Mrozem wieje !
Piosenka: „ Magiczne miejsce”
- sł. Muz.. M. Majewski
Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
Aż do chwili, gdy nagle na scenie
Dziwne zacznie się dziać przedstawienie.
Ref: Bo w teatrze, teatrze, teatrze,
Czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
To od razu czar działać zaczyna.
Każda bajka się staje prawdziwa,
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.
Ref: Bo w teatrze, teatrze, teatrze,
Czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
To od razu czar działać zaczyna.
Piosenka „ Wiosna i pan ogrodnik”
- sł. U.piotrowska, muz. M. Melnicka- Sypko
Do pana ogrodnika
śle wiosna wiadomość,
że czeka dziś w ogrodzie,
bo pragnie mu pomóc.
Narzędzia ogrodnicze
Wskakują na grządki,
przespały cała zimę,
czas zacząć porządki
Ref.: I na rozkaz ogrodnika
kopią szpadle i motyczki,
grabki grabią wygrabiają
liście, trawy i kamyczki.
I sekator się uwija,
tu wyrówna, a tam przytnie,
więc kosiarka powarkuje:
Jak pracować, to wybitnie.
Po ścieżkach biega wiosna,
a za nią ogrodnik.
Co zasiać i posadzić,
chcą razem uzgodnić.
A słonko na nich z góry
spogląda przyjaźnie:
poświecę dzisiaj długo,
to będzie wam raźniej.
Ref.: I na rozkaz ogrodnika
kopią szpadle i motyczki,
grabki grabią wygrabiają
liście, trawy i kamyczki.
I sekator się uwija,
tu wyrówna, a tam przytnie,
więc kosiarka powarkuje:
Jak pracować, to wybitnie.