Kręgi tematyczne:
1. ,,Dzieci świata''
2. ,,W zoo''
3. ,,Jedziemy na wakacje''
4. ,,Witamy lato''
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 4 letnich.
Dziecko:
- gra na rekwizytach według wskazówek
- wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją
- naśladuje ruchem i głosem grę na instrumentach
- utrwala nazwy kontynentów
- zna prawa i obowiązki dzieci
- dostrzega i porównuje cechy wyglądu, strojów, nakryć głowy
- dostrzega piękno krajobrazów w różnych częściach świata
- odczytuje proste symbole graficzne
- rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne ( krokodyl, lew, słoń, papuga, małpa, zebra, żyrafa)
- wie, gdzie w Polsce można podziwiać zwierzęta egzotyczne
- określa położenie przedmiotu z użyciem określeń: obok, za, przed, między, na, pod
- naśladuje ruchem i gestem zwierzęta
- rozumie i tworzy porównania
- dostrzega piękno i wyjątkowość zwierząt egzotycznych
- dostrzega i kontynuje rytmy
- klasyfikuje zwierzęta według wskazówek
- określa cechy wspólne i różnice między danymi ptakami
- porządkuje zbiory według liczebności wzrastającej
- wie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania i należy się o nie troszczyć
- wie, jak należy zachowywać się w zoo
- klasyfikuje pojazdy ze względu na miejsce postoju
- reaguje na umowny sygnał muzyczny
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1-6
- wie, jaką rolę pełnią pszczoły w przyrodzie
- używa w rozmowie określeń: las, bór, gaj, zagajnik
- rozpoznaje owoce z wykorzystaniem zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku
- poprawnie stosuje pojęcia: mały, większy, jeszcze większy, największy
- nauczy się wierszy: ,,Superzoo'', ,,Szumiący las'' ,oraz piosenek: ,,Zapraszamy do zoo'', ,,Na wakacje''
Czerwiec w wierszu i piosence:
Wiersz: „Superzoo”
Jestem w zoo z moją mamą, bardzo tu ciekawie.
Z każdej strony jakieś cudo, jest jak w bajce prawie.
Z lewej stront dwa grzywacze ryczą, jak szalone
Ryczeć wolno tu każdemu, w zoo to dozwolone.
Za wybiegiem dla kudłatych coś się w wodzie moczy’
Ale nie wiem, co dokładnie, widać tylko oczy.
A te z prawej- całe w cętki- z taką długą szyją,
Ciekaw jestem niesłychanie, jak one ją myją?
Centkowanych z ogonami jest tu więcej znacznie,
Co to będzie, jak te cętki wiatr im zwiewać zacznie?
Jeszcze jeden dziwny zwierz, zwą go mrówkojadem
Ja długiego tak języka, nigdy nie widziałem!
Nie do wiary, ile zwierząt dzisiaj w zoo spotkałem,
Choć się tego, moi mili, sam nie spodziewałem.
Wiersz: ,,Szumiący las"
Kiedyś z tatą,
szłam przez las,
a las szumiał
cały czas.
Szumiał,
szumiał,
szumiał,
szumiał,
nic innego
las nie umiał.
Powiedziałam mu do ucha:
przestań szumieć!
Nie posłuchał.
Nie posłuchał,
nie rozumiał.
Skąd wiem?
No, bo dalej szumiał
Piosenka: ,,Zapraszamy do zoo''
1. Czy to prawda, że krokodyl groźne zęby ma?
Czy to prawda, że nie wolno karmić króla lwa?
Czy pingwiny noszą fraki i czy jeż to zwierz?
Możesz sprawdzić, jeśli chcesz.
Możesz sprawdzić, jeśli chcesz.
Ref. Zapraszamy Cię do zoo,
tutaj czeka zwierząt sto!
Zapraszamy Cię do zoo!
2. Czy to prawda, że żyrafa sięga ponad płot?
Czy to prawda, że z tygrysa jest pasiasty kot?
Czy leniwiec równo zwisa i nietoperz też?
Możesz sprawdzić jeśli chcesz.
Możesz sprawdzić jeśli chcesz.
Piosenka: Na wakacje
sł. i muz. Michał Witecki
1. Na lotnisku jak w mrowisku,
na peronach ruch i gwar.
Ten z plecakiem, ten z walizką,
byle w siną, siną, siną dal.
Ref.: Bo wakacje to jest pora na podróże,
na przygody i dla małych, i dla dużych.
Zamawiamy niespodzianki i atrakcje.
Na wakacje, na wakacje.
2. Klapki, leżak – spakowane.
Chyba wszystko… zaraz, wiem!
Jeszcze czapka, okulary
i na słońce, słońce, słońce krem.
Ref. Bo wakacje to jest pora na podróże…
3. Więc, kto może, gna nad
morze
lub na górski rusza szlak,
puszczać kaczki na jeziorze,
poczuć lata, lata, lata smak.
Ref. Bo wakacje to jest pora
na podróże…
1. ,,Dzieci świata''
2. ,,W zoo''
3. ,,Jedziemy na wakacje''
4. ,,Witamy lato''
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 4 letnich.
Dziecko:
- gra na rekwizytach według wskazówek
- wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją
- naśladuje ruchem i głosem grę na instrumentach
- utrwala nazwy kontynentów
- zna prawa i obowiązki dzieci
- dostrzega i porównuje cechy wyglądu, strojów, nakryć głowy
- dostrzega piękno krajobrazów w różnych częściach świata
- odczytuje proste symbole graficzne
- rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne ( krokodyl, lew, słoń, papuga, małpa, zebra, żyrafa)
- wie, gdzie w Polsce można podziwiać zwierzęta egzotyczne
- określa położenie przedmiotu z użyciem określeń: obok, za, przed, między, na, pod
- naśladuje ruchem i gestem zwierzęta
- rozumie i tworzy porównania
- dostrzega piękno i wyjątkowość zwierząt egzotycznych
- dostrzega i kontynuje rytmy
- klasyfikuje zwierzęta według wskazówek
- określa cechy wspólne i różnice między danymi ptakami
- porządkuje zbiory według liczebności wzrastającej
- wie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania i należy się o nie troszczyć
- wie, jak należy zachowywać się w zoo
- klasyfikuje pojazdy ze względu na miejsce postoju
- reaguje na umowny sygnał muzyczny
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1-6
- wie, jaką rolę pełnią pszczoły w przyrodzie
- używa w rozmowie określeń: las, bór, gaj, zagajnik
- rozpoznaje owoce z wykorzystaniem zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku
- poprawnie stosuje pojęcia: mały, większy, jeszcze większy, największy
- nauczy się wierszy: ,,Superzoo'', ,,Szumiący las'' ,oraz piosenek: ,,Zapraszamy do zoo'', ,,Na wakacje''
Czerwiec w wierszu i piosence:
Wiersz: „Superzoo”
Jestem w zoo z moją mamą, bardzo tu ciekawie.
Z każdej strony jakieś cudo, jest jak w bajce prawie.
Z lewej stront dwa grzywacze ryczą, jak szalone
Ryczeć wolno tu każdemu, w zoo to dozwolone.
Za wybiegiem dla kudłatych coś się w wodzie moczy’
Ale nie wiem, co dokładnie, widać tylko oczy.
A te z prawej- całe w cętki- z taką długą szyją,
Ciekaw jestem niesłychanie, jak one ją myją?
Centkowanych z ogonami jest tu więcej znacznie,
Co to będzie, jak te cętki wiatr im zwiewać zacznie?
Jeszcze jeden dziwny zwierz, zwą go mrówkojadem
Ja długiego tak języka, nigdy nie widziałem!
Nie do wiary, ile zwierząt dzisiaj w zoo spotkałem,
Choć się tego, moi mili, sam nie spodziewałem.
Wiersz: ,,Szumiący las"
Kiedyś z tatą,
szłam przez las,
a las szumiał
cały czas.
Szumiał,
szumiał,
szumiał,
szumiał,
nic innego
las nie umiał.
Powiedziałam mu do ucha:
przestań szumieć!
Nie posłuchał.
Nie posłuchał,
nie rozumiał.
Skąd wiem?
No, bo dalej szumiał
Piosenka: ,,Zapraszamy do zoo''
1. Czy to prawda, że krokodyl groźne zęby ma?
Czy to prawda, że nie wolno karmić króla lwa?
Czy pingwiny noszą fraki i czy jeż to zwierz?
Możesz sprawdzić, jeśli chcesz.
Możesz sprawdzić, jeśli chcesz.
Ref. Zapraszamy Cię do zoo,
tutaj czeka zwierząt sto!
Zapraszamy Cię do zoo!
2. Czy to prawda, że żyrafa sięga ponad płot?
Czy to prawda, że z tygrysa jest pasiasty kot?
Czy leniwiec równo zwisa i nietoperz też?
Możesz sprawdzić jeśli chcesz.
Możesz sprawdzić jeśli chcesz.
Piosenka: Na wakacje
sł. i muz. Michał Witecki
1. Na lotnisku jak w mrowisku,
na peronach ruch i gwar.
Ten z plecakiem, ten z walizką,
byle w siną, siną, siną dal.
Ref.: Bo wakacje to jest pora na podróże,
na przygody i dla małych, i dla dużych.
Zamawiamy niespodzianki i atrakcje.
Na wakacje, na wakacje.
2. Klapki, leżak – spakowane.
Chyba wszystko… zaraz, wiem!
Jeszcze czapka, okulary
i na słońce, słońce, słońce krem.
Ref. Bo wakacje to jest pora na podróże…
3. Więc, kto może, gna nad
morze
lub na górski rusza szlak,
puszczać kaczki na jeziorze,
poczuć lata, lata, lata smak.
Ref. Bo wakacje to jest pora
na podróże…