menu

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze dla grupy dzieci 4 letnich Wiewiórki

2017-09-02 15:55:49 (ost. akt: 2024-05-04 12:08:44)

Kręgi tematyczne:

1. „Polska, to mój dom”
2. „W krainie muzyki”
3. „Drzewa przyjaciółmi ludzi i zwierząt”
4. „Święto Mamy i Taty”.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MAJ dla grupy dzieci 4 letnich.

Dziecko:

- zna symbole narodowe: flaga, godło, hymn,
- kształtuje poczucie szacunku do symboli narodowych,
- zna niektóre polskie legendy, np. Wars i Sawa, Smok Wawelski
- wie, jak ważna jest woda dla ludzi, zwierząt i roślin,
- zna niektóre rodzaje drzew: kasztanowiec, dąb, brzoza, wierzba, modrzew, świerk
- wie, ze drzewa dzielą się na liściaste i iglaste,
- porównuje korę drzew i grubość ich pni (mierzy),
- rozróżnia poznane środowiska przyrodnicze (park, las, łąka, ogród)
- potrafi nazwać części roślin (korzeń, łodyga, liść, kwiat, owoc),
- wykonuje proste prace w ogródku przedszkolnym, podlewa rabatki itp.,
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające na łące i w lesie (żuczek, stonoga, konik polny, gąsienica, mrówka ),
- doskonali emisję głosu, dykcję i oddech przez naśladowanie dźwięków instrumentów,
- rozdaje przedmioty według umowy, np. każdy ma dostać tyle samo,
- odtwarza proste układy przestrzenne utworzone z klocków, pudełek różnego kształtu lub innych brył geometrycznych,
- porównuje długość, szerokość i wysokość kilku przedmiotów, używa odpowiednich określeń,
- dodaje i odejmuje na palcach,
- nazywa aktualną porę roku- wiosnę,
- przelicza słyszane dźwięki i odwzorowuje ich liczbę, rysując określone znaki, układając różne przedmioty czy zabawki lub wykonując umowne ruchy,
- przyjmuje w zabawie różnorodne role społeczne: mamy, taty, dziecka itp.
- wie, jaką rolę pełnią rodzice w jego rodzinie i jakie są ich codzienne obowiązki
- rozumie stopnie pokrewieństwa występujące w jego rodzinie, np. Dziadek Olek jest tatą mojej mamy
- wie, jaki zawód wykonują rodzice i próbuje opowiedzieć o ich pracy,
- nauczy się wierszy: „Serce gorące”, „Rodzice” , oraz piosenek: „Jaki dzień wesoły”, „Bal na łące”.


Maj w wierszu i piosence:

Wiersz: „Serce gorące”

Moja mama jest jak wiosna
taka piękna i radosna.
Kocha mnie - ja o tym wiem
i ja mamo kocham Cię!
Moje małe ręce,
serduszko gorące,
nikt mnie tak jak mama i tata
nie kocha pod słońcem.

Piosenka: „Jaki dzień wesoły”

1. Jaki dzień wesoły, jaki dzień radosny
Wszystko dziś się śmieje, pachną kwiaty wiosny.
Ref. Puk, - puk serce bije równo, równiuteńko,
Kocham cię mamusiu, kocham cię mateńko.

2. I znów dzień pogodny złotą nitkę splata
Wszystko znów radosne, pachną róże lata.
Ref. Puk puk puk serce bije cicho, pomaleńku,
Kocham cię tatusiu, kocham tatuleńku.

Piosenka: „Bal na łące”

1. Kiedy świeci słoneczko,
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

2. Dylu – dylu już grają,
grube baki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę,
sapią przy tym troszeczkę.

3. A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.