Kręgi tematyczne:
1. W naszym przedszkolu.
2. Bezpieczni na drodze.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc WRZESIEŃ dla grupy dzieci 4 letnich.
Dziecko:
• rozpoznaje pomieszczenia przedszkolne: salę, łazienkę, szatnię oraz ogród przedszkolny,
• rozpoznaje swoje miejsce przy stoliku i swój znaczek w szatni,
• uczestniczy w zabawach dowolnych, tematycznych, dydaktycznych i integracyjnych, podejmuje próby przezwyciężenia nieśmiałości,
• wspólnie z nauczycielką ustala zasady zgodnego współżycia w grupie i będzie ich przestrzegało,
• podejmuje czynności samoobsługowe w zakresie spożywania posiłków (prawidłowe trzymanie sztućców: łyżka, widelec), ubierania się oraz czynności higieniczne,
• zna i stosuje określenia położenia przedmiotów w przestrzeni: na, za, obok, przed; używa określeń: dużo – mało; klasyfikuje elementy zbioru według jednej cechy: koloru; porównuje liczbę przedmiotów w zbiorze „na oko”; ogląda swój wizerunek w lustrze, dotyka i nazywa poszczególne części swojego ciała, uwzględniając: głowę, ramiona, kolana, pięty, dłoń, uszy, oczy, usta, nos,
• konstruuje różne budowle z klocków według wzoru i własnego pomysłu,
• rysuje kredkami świecowymi, maluje farbami, lepi z plasteliny,
• bawi się w ogrodzie przedszkolnym, dba o bezpieczeństwo podczas zabaw w przedszkolu i ogrodzie,
• spaceruje po ogrodzie przedszkolnym i w pobliżu przedszkola, porusza się parami zachowując bezpieczeństwo; rozpoznaje i nazywa niektóre obiekty: przedszkole „Bajka”, sklep meblowy, stacja benzynowa,
• rozpoznaje i nazywa: sygnalizator świetlny i pasy,
• wie, jak należy zachować się przed przejściem przez pasy oraz co, oznaczają poszczególne kolory sygnalizacji świetlnej,
• nauczy się piosenek: „Bo w przedszkolu”, „Wiewióreczka”, oraz wiersza: „Porządek w naszej sali”.
Wrzesień w wierszu i piosence:
Piosenka: „Bo w przedszkolu”
1. Rano budzik woła mnie:
Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
Ruszać czas tup, tup.
Ref: Bo w przedszkolu czeka nasza pani,
już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi,
i o wszystko ją można zapytać./ wszystko 2x
2. Do przedszkola spiesz się, spiesz,
hau, hau, hau! – prosi pies.
Kotek mruczy: – Ja bym chciał
z tobą iść, miau, miau.
Ref:Bo w przedszkolu czeka nasza pani,
już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi,
i o wszystko ją można zapytać./ wszystko 2x
Piosenka: „Wiewióreczka”
1. Wiewióreczka z rudą kitką mieszka w ciemnym lesie.
Do swej dziupli w starym dębie wielką szyszkę niesie.
Ref. Hop i hop, i hop, i hop - zbiera szyszki cały rok
i orzeszki i żołędzie, zimą jeść je będzie.
2. Kiedy zimny wiatr zawieje, śnieg zasypie lasy,
ona w dziupli, w starym dębie będzie mieć zapasy.
Ref. Hop i hop, i hop, i hop - zbiera szyszki cały rok
i orzeszki i żołędzie, zimą jeść je będzie.
Wiersz: „Porządek w naszej sali”
Autor: Bożena Forma
1. Piękna nasza sala,
bardzo o nią dbamy
i na swoje miejsca
wszystko odkładamy.
2. Klocki do koszyka,
kredki są w pudełkach.
Siedzą lalki, misie
równo na krzesełkach.
3. Bo przedszkolak zawsze
o porządek dba,
swoje obowiązki
bardzo dobrze zna.
1. W naszym przedszkolu.
2. Bezpieczni na drodze.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc WRZESIEŃ dla grupy dzieci 4 letnich.
Dziecko:
• rozpoznaje pomieszczenia przedszkolne: salę, łazienkę, szatnię oraz ogród przedszkolny,
• rozpoznaje swoje miejsce przy stoliku i swój znaczek w szatni,
• uczestniczy w zabawach dowolnych, tematycznych, dydaktycznych i integracyjnych, podejmuje próby przezwyciężenia nieśmiałości,
• wspólnie z nauczycielką ustala zasady zgodnego współżycia w grupie i będzie ich przestrzegało,
• podejmuje czynności samoobsługowe w zakresie spożywania posiłków (prawidłowe trzymanie sztućców: łyżka, widelec), ubierania się oraz czynności higieniczne,
• zna i stosuje określenia położenia przedmiotów w przestrzeni: na, za, obok, przed; używa określeń: dużo – mało; klasyfikuje elementy zbioru według jednej cechy: koloru; porównuje liczbę przedmiotów w zbiorze „na oko”; ogląda swój wizerunek w lustrze, dotyka i nazywa poszczególne części swojego ciała, uwzględniając: głowę, ramiona, kolana, pięty, dłoń, uszy, oczy, usta, nos,
• konstruuje różne budowle z klocków według wzoru i własnego pomysłu,
• rysuje kredkami świecowymi, maluje farbami, lepi z plasteliny,
• bawi się w ogrodzie przedszkolnym, dba o bezpieczeństwo podczas zabaw w przedszkolu i ogrodzie,
• spaceruje po ogrodzie przedszkolnym i w pobliżu przedszkola, porusza się parami zachowując bezpieczeństwo; rozpoznaje i nazywa niektóre obiekty: przedszkole „Bajka”, sklep meblowy, stacja benzynowa,
• rozpoznaje i nazywa: sygnalizator świetlny i pasy,
• wie, jak należy zachować się przed przejściem przez pasy oraz co, oznaczają poszczególne kolory sygnalizacji świetlnej,
• nauczy się piosenek: „Bo w przedszkolu”, „Wiewióreczka”, oraz wiersza: „Porządek w naszej sali”.
Wrzesień w wierszu i piosence:
Piosenka: „Bo w przedszkolu”
1. Rano budzik woła mnie:
Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
Ruszać czas tup, tup.
Ref: Bo w przedszkolu czeka nasza pani,
już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi,
i o wszystko ją można zapytać./ wszystko 2x
2. Do przedszkola spiesz się, spiesz,
hau, hau, hau! – prosi pies.
Kotek mruczy: – Ja bym chciał
z tobą iść, miau, miau.
Ref:Bo w przedszkolu czeka nasza pani,
już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi,
i o wszystko ją można zapytać./ wszystko 2x
Piosenka: „Wiewióreczka”
1. Wiewióreczka z rudą kitką mieszka w ciemnym lesie.
Do swej dziupli w starym dębie wielką szyszkę niesie.
Ref. Hop i hop, i hop, i hop - zbiera szyszki cały rok
i orzeszki i żołędzie, zimą jeść je będzie.
2. Kiedy zimny wiatr zawieje, śnieg zasypie lasy,
ona w dziupli, w starym dębie będzie mieć zapasy.
Ref. Hop i hop, i hop, i hop - zbiera szyszki cały rok
i orzeszki i żołędzie, zimą jeść je będzie.
Wiersz: „Porządek w naszej sali”
Autor: Bożena Forma
1. Piękna nasza sala,
bardzo o nią dbamy
i na swoje miejsca
wszystko odkładamy.
2. Klocki do koszyka,
kredki są w pudełkach.
Siedzą lalki, misie
równo na krzesełkach.
3. Bo przedszkolak zawsze
o porządek dba,
swoje obowiązki
bardzo dobrze zna.