Kręgi tematyczne:
1. Zimo, baw się z nami.
2. W świecie emocji.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc STYCZEŃ dla grupy dzieci 4 letnich
Dziecko
• obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie zimą
• poznaje czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywa narzędzia pracy, zwraca uwagę na ubiór tych osób
• wie, na czym polega praca leśnika
• różnicuje i naśladuje głosy zwierząt, pojazdów
• wie, jak wyglądają ptaki: wrona, wróbel, gil, jemiołuszka
• wypowiada się na temat sprzętów zimowych ( sanki, narty, łyżwy) oraz jak je bezpiecznie używać
• wie, jak wygląda karmnik, nazywa jego części,
• bierze udział w zabawach badawczych
• wie, że należy pomagać osobom starszym i je szanować
• rozpoznaje i nazywa emocje ( radość, smutek, złość)
• wie, że należy reagować gdy komuś dzieje się krzywda
• rozpoznaje i nazywa postawy dobre i złe
• zna sposoby wyrażania złości w sposób akceptowany społecznie
• odczuwa radość z bycia przedszkolakiem
• rysuje kwiaty dla babci i dziadka, przykleja obrazek karmnika na kartce, wykonuje ptaka z kół technika origami, rysuje obrazek białą kredą na granatowym tle
• składa obrazek z 4 elementów według podanego wzoru
•porównuje długość wstążek
• układa proste kompozycje, obrazki z figur geometrycznych
• nauczy się piosenki „Bałwanek”, „Nasze emocje” oraz wiersza „Życzenia”
• ustawia się w kole z chwytem rąk i bez chwytu rąk, przestrzega zasad bezpieczeństwa przy zjazdach na sankach i podchodzeniu ( wyznaczone tory), rzuca w przód oburącz i jednorącz na odległość
Styczeń w wierszu i piosence:
Wiersz „Życzenia”.
I. R. Salach
Dziś dla Babci słońce mamy
i całuski dla Dziadziusia,
dziś życzenia wnuczek składa
i piosenki śpiewa wnusia.
Aby Babcia i Dziadunio
w zdrowiu długo żyli,
aby uśmiech dla nas mieli,
w każdej wolnej chwili.
Piosenka „Bałwanek”
B. Forma
Ulepiła zima
dla dzieci bałwanka.
Wszyscy się radują
od samego ranka.
Ref. Tańczy, tańczy z nami
mroźna pani zima,
tańczyć nagle z zimą
bałwanek zaczyna.
Stoją dzieci w kole,
piosenkę śpiewają,
prezent dla bałwanka
bardzo ładny mają.
Ref. Tańczy, tańczy z nami
mroźna pani zima,
tańczyć nagle z zimą
bałwanek zaczyna.
Kolorową czapkę,
szalik kolorowy
oraz zaproszenie
na koncert zimowy
Ref. Tańczy, tańczy z nami
mroźna pani zima,
tańczyć nagle z zimą
bałwanek zaczyna.
Piosenka „Nasze emocje”
Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
1. Płyną z serca spontanicznie.
Od kołyski w Nas mieszkają.
I się zdarza bardzo często, że o sobie znać nam dają.
Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
2. Nie ma wcale nic w tym złego,
że się czasem zezłościmy,
że czujemy wstyd lub smutek.
My z tym sobie poradzimy!
Refren: Radość smutek złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
3. Wygonimy wszystkie strachy,
damy w kość okropnej złości.
I zadbamy by najwięcej,
było śmiechu i radości.
Refren: Radość smutek złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą”
1. Zimo, baw się z nami.
2. W świecie emocji.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc STYCZEŃ dla grupy dzieci 4 letnich
Dziecko
• obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie zimą
• poznaje czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywa narzędzia pracy, zwraca uwagę na ubiór tych osób
• wie, na czym polega praca leśnika
• różnicuje i naśladuje głosy zwierząt, pojazdów
• wie, jak wyglądają ptaki: wrona, wróbel, gil, jemiołuszka
• wypowiada się na temat sprzętów zimowych ( sanki, narty, łyżwy) oraz jak je bezpiecznie używać
• wie, jak wygląda karmnik, nazywa jego części,
• bierze udział w zabawach badawczych
• wie, że należy pomagać osobom starszym i je szanować
• rozpoznaje i nazywa emocje ( radość, smutek, złość)
• wie, że należy reagować gdy komuś dzieje się krzywda
• rozpoznaje i nazywa postawy dobre i złe
• zna sposoby wyrażania złości w sposób akceptowany społecznie
• odczuwa radość z bycia przedszkolakiem
• rysuje kwiaty dla babci i dziadka, przykleja obrazek karmnika na kartce, wykonuje ptaka z kół technika origami, rysuje obrazek białą kredą na granatowym tle
• składa obrazek z 4 elementów według podanego wzoru
•porównuje długość wstążek
• układa proste kompozycje, obrazki z figur geometrycznych
• nauczy się piosenki „Bałwanek”, „Nasze emocje” oraz wiersza „Życzenia”
• ustawia się w kole z chwytem rąk i bez chwytu rąk, przestrzega zasad bezpieczeństwa przy zjazdach na sankach i podchodzeniu ( wyznaczone tory), rzuca w przód oburącz i jednorącz na odległość
Styczeń w wierszu i piosence:
Wiersz „Życzenia”.
I. R. Salach
Dziś dla Babci słońce mamy
i całuski dla Dziadziusia,
dziś życzenia wnuczek składa
i piosenki śpiewa wnusia.
Aby Babcia i Dziadunio
w zdrowiu długo żyli,
aby uśmiech dla nas mieli,
w każdej wolnej chwili.
Piosenka „Bałwanek”
B. Forma
Ulepiła zima
dla dzieci bałwanka.
Wszyscy się radują
od samego ranka.
Ref. Tańczy, tańczy z nami
mroźna pani zima,
tańczyć nagle z zimą
bałwanek zaczyna.
Stoją dzieci w kole,
piosenkę śpiewają,
prezent dla bałwanka
bardzo ładny mają.
Ref. Tańczy, tańczy z nami
mroźna pani zima,
tańczyć nagle z zimą
bałwanek zaczyna.
Kolorową czapkę,
szalik kolorowy
oraz zaproszenie
na koncert zimowy
Ref. Tańczy, tańczy z nami
mroźna pani zima,
tańczyć nagle z zimą
bałwanek zaczyna.
Piosenka „Nasze emocje”
Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
1. Płyną z serca spontanicznie.
Od kołyski w Nas mieszkają.
I się zdarza bardzo często, że o sobie znać nam dają.
Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
2. Nie ma wcale nic w tym złego,
że się czasem zezłościmy,
że czujemy wstyd lub smutek.
My z tym sobie poradzimy!
Refren: Radość smutek złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą.
3. Wygonimy wszystkie strachy,
damy w kość okropnej złości.
I zadbamy by najwięcej,
było śmiechu i radości.
Refren: Radość smutek złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są, które wyjść na zewnątrz chcą”