Kręgi tematyczne:
1. Bezpieczne zabawy.
3. Nasze podwórko
4. Wakacje.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 4 letnich
Dziecko
- używa zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, dziękuję, proszę, przepraszam ;
- nazywa aktualną porę roku – LATO;
- szanuje zabawki i odkłada je na wyznaczone miejsce;
- określa położenie przedmiotu w stosunku do siebie, używając wyrażeń: obok, nad, pod, na;
- wyklaskuje, wytupuje, wystukuje prosty rytm; dzieli wyrazy na sylaby;
- rysuje palcem po wzorze recytując tekst piosenki (elementy Metody Dobrego Startu);
- wypowiada się na temat omawianych opowiadań i wierszy, rozróżnia elementy rzeczywiste od fantastycznych;
- odgrywa scenki sytuacyjne oraz wie, jak należy się zachować w różnych sytuacjach;
- uczestniczy w zabawach ruchowych: przechodzi i przeskakuje przez wyznaczone linie, przechodzi po linii „stopa za stopą” utrzymując równowagę, wspina się na przygotowane przedmioty, czworakuje na wprost, próbuje złapać oburącz piłkę, wykonuje skłony tułowia w przód, przysiad;
- rytmizuje rymowankę z jednoczesnym tupaniem lub/i klaskaniem;
- wykonuje prace plastyczne: maluje farbami, rysuje kredkami świecowymi, lepi dowolne formy z plasteliny, tworzy pieczątki z materiałów naturalnych;
- ogląda, porównuje dłonie, ich wielkość, odszukuje swoją dłoń wśród innych;
- rozróżnia części ciała: ręka, łokieć, kolano, plecy;
- odszukuje i wskazuje różnice na dwóch podobnych obrazkach;
- zna zagrożenia związane z dużym natężeniem dźwięku na zdrowie naszych uszu;
- rozróżnia i nazywa kolory tęczy;
- bawi się przy muzyce z zespołem Keri, uczestniczy w zabawach sportowych w ogrodzie przedszkolnym( z okazji Dnia Dziecka)
- odgaduje nazwę owocu i warzywa za pomocą zmysłu smaku i węchu;
- segreguje, klasyfikuje, przelicza elementy, przedmioty, materiał naturalny;
- wykonuje eksperymenty, stawia tezy, wyciąga wnioski;
- rozpoznaje przedmioty za pomocą zmysłu dotyku;
- wykonuje ćwiczenia logopedyczne usprawniające aparat mowy;
- dzieli pojazdy na jeżdżące, latające, pływające;
- wie, jak chronić się przed słońcem i zachować się podczas wakacji z rodziną;
- przełamuje leki i nieśmiałość, wykazuje się umiejętnościami aktorskimi stosując odpowiednia mimikę i ruchy;
- rozpoznaje i nazywa emocje tj. radość, smutek, strach, złość;
- układa historyjkę obrazkową z 4 elementów
- nauczy się piosenek: „ Poleczka na lato”, „ Dźwięki lata” oraz wiersza: „ Lato”
Czerwiec w wierszu i piosence:
Piosenka „Poleczka na lato ”
sł. D. Gellner, muz. A. Skorupko
Noga lewa, noga prawa
I zaczyna się zabawa.
Noga prawa, noga lewa,
Każdy tańczy, każdy śpiewa.
Ref. To jest poleczka na lato, na lato
Pełna owoców i kwiatów pełna też !
To jest poleczka na lato, na lato!
Zatańcz ją z mamą i z tatą jeśli chcesz.
Radości jest w niej tyle, poziomki, motyle,
Słoneczne złote chwile i plaży złoty piach.
To jest poleczka na lato, na lato!
Zatańcz ją z mamą i z tatą jeśli chcesz.
Pieta palce, palce pieta,
Każda buzia uśmiechnięta.
Pieta palce, palce pięta
I w kolanie noga zgięta.
Ref. To jest poleczka na lato, na lato
Pełna owoców i kwiatów pełna też !
To jest poleczka na lato, na lato!
Zatańcz ją z mamą i z tatą jeśli chcesz.
Radości jest w niej tyle, poziomki, motyle,
Słoneczne złote chwile i plaży złoty piach.
Dzikie skoki i podskoki,
Tańczy niski i wysoki.
Ref. To jest poleczka na lato, na lato
Pełna owoców i kwiatów pełna też !
To jest poleczka na lato, na lato!
Zatańcz ją z mamą i z tatą jeśli chcesz.
Radości jest w niej tyle, poziomki, motyle,
Słoneczne złote chwile i plaży złoty piach.
Wiersz: „ Lato”
sł. M. Frączczak
Przyszło do nas lato ciepłe i pachnące,
będziemy się bawić na zielonej łące.
Pogramy w piłeczkę albo w chowanego,
odwiedzimy na wsi dziadka kochanego.
Pojedziemy w góry, by szlaki zdobywać,
a potem nad morze troszeczkę popływać.
Odkryjemy miejsca dotąd nam nieznane,
dobrze, że już przyszło lato ukochane.
Piosenka „Dźwięki lata”
sł. U. Kamińska, muz. J. Rochecki
Przeszła wiosna i lato nadchodzi
Już na łące szumi ciepły wiatr.
Pszczół i baków chór słyszy tu co dzień
Każdy motyl, co siada na kwiat.
Ref. Gdy wesołe zaświeci słońce,
To się zaczną koncerty na łące.
Bzy, bzy, kum, kum
Cyk, cyk, kle, kle
Każdy lato, wita, jak chce!
Przyleciały z Afryki bociany.
Tak wesoło klekoczą wśród traw.
Żaby głośno kumkają nocami.
Chcesz posłuchać, to biegnij nad staw.
Ref. Gdy wesołe zaświeci słońce,
To się zaczną koncerty na łące.
Bzy, bzy, kum, kum
Cyk, cyk, kle, kle
Każdy lato, wita, jak chce!
W trawie konik polny wciąż cyka.
Myszka piszczy zabawnie pi, pi.
I słowika radosną pieśń słychać.
Zaśpiewajmy o łące i my.
Ref. Gdy wesołe zaświeci słońce,
To się zaczną koncerty na łące.
Bzy, bzy, kum, kum
Cyk, cyk, kle, kle
Każdy lato, wita, jak chce!
1. Bezpieczne zabawy.
3. Nasze podwórko
4. Wakacje.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 4 letnich
Dziecko
- używa zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, dziękuję, proszę, przepraszam ;
- nazywa aktualną porę roku – LATO;
- szanuje zabawki i odkłada je na wyznaczone miejsce;
- określa położenie przedmiotu w stosunku do siebie, używając wyrażeń: obok, nad, pod, na;
- wyklaskuje, wytupuje, wystukuje prosty rytm; dzieli wyrazy na sylaby;
- rysuje palcem po wzorze recytując tekst piosenki (elementy Metody Dobrego Startu);
- wypowiada się na temat omawianych opowiadań i wierszy, rozróżnia elementy rzeczywiste od fantastycznych;
- odgrywa scenki sytuacyjne oraz wie, jak należy się zachować w różnych sytuacjach;
- uczestniczy w zabawach ruchowych: przechodzi i przeskakuje przez wyznaczone linie, przechodzi po linii „stopa za stopą” utrzymując równowagę, wspina się na przygotowane przedmioty, czworakuje na wprost, próbuje złapać oburącz piłkę, wykonuje skłony tułowia w przód, przysiad;
- rytmizuje rymowankę z jednoczesnym tupaniem lub/i klaskaniem;
- wykonuje prace plastyczne: maluje farbami, rysuje kredkami świecowymi, lepi dowolne formy z plasteliny, tworzy pieczątki z materiałów naturalnych;
- ogląda, porównuje dłonie, ich wielkość, odszukuje swoją dłoń wśród innych;
- rozróżnia części ciała: ręka, łokieć, kolano, plecy;
- odszukuje i wskazuje różnice na dwóch podobnych obrazkach;
- zna zagrożenia związane z dużym natężeniem dźwięku na zdrowie naszych uszu;
- rozróżnia i nazywa kolory tęczy;
- bawi się przy muzyce z zespołem Keri, uczestniczy w zabawach sportowych w ogrodzie przedszkolnym( z okazji Dnia Dziecka)
- odgaduje nazwę owocu i warzywa za pomocą zmysłu smaku i węchu;
- segreguje, klasyfikuje, przelicza elementy, przedmioty, materiał naturalny;
- wykonuje eksperymenty, stawia tezy, wyciąga wnioski;
- rozpoznaje przedmioty za pomocą zmysłu dotyku;
- wykonuje ćwiczenia logopedyczne usprawniające aparat mowy;
- dzieli pojazdy na jeżdżące, latające, pływające;
- wie, jak chronić się przed słońcem i zachować się podczas wakacji z rodziną;
- przełamuje leki i nieśmiałość, wykazuje się umiejętnościami aktorskimi stosując odpowiednia mimikę i ruchy;
- rozpoznaje i nazywa emocje tj. radość, smutek, strach, złość;
- układa historyjkę obrazkową z 4 elementów
- nauczy się piosenek: „ Poleczka na lato”, „ Dźwięki lata” oraz wiersza: „ Lato”
Czerwiec w wierszu i piosence:
Piosenka „Poleczka na lato ”
sł. D. Gellner, muz. A. Skorupko
Noga lewa, noga prawa
I zaczyna się zabawa.
Noga prawa, noga lewa,
Każdy tańczy, każdy śpiewa.
Ref. To jest poleczka na lato, na lato
Pełna owoców i kwiatów pełna też !
To jest poleczka na lato, na lato!
Zatańcz ją z mamą i z tatą jeśli chcesz.
Radości jest w niej tyle, poziomki, motyle,
Słoneczne złote chwile i plaży złoty piach.
To jest poleczka na lato, na lato!
Zatańcz ją z mamą i z tatą jeśli chcesz.
Pieta palce, palce pieta,
Każda buzia uśmiechnięta.
Pieta palce, palce pięta
I w kolanie noga zgięta.
Ref. To jest poleczka na lato, na lato
Pełna owoców i kwiatów pełna też !
To jest poleczka na lato, na lato!
Zatańcz ją z mamą i z tatą jeśli chcesz.
Radości jest w niej tyle, poziomki, motyle,
Słoneczne złote chwile i plaży złoty piach.
Dzikie skoki i podskoki,
Tańczy niski i wysoki.
Ref. To jest poleczka na lato, na lato
Pełna owoców i kwiatów pełna też !
To jest poleczka na lato, na lato!
Zatańcz ją z mamą i z tatą jeśli chcesz.
Radości jest w niej tyle, poziomki, motyle,
Słoneczne złote chwile i plaży złoty piach.
Wiersz: „ Lato”
sł. M. Frączczak
Przyszło do nas lato ciepłe i pachnące,
będziemy się bawić na zielonej łące.
Pogramy w piłeczkę albo w chowanego,
odwiedzimy na wsi dziadka kochanego.
Pojedziemy w góry, by szlaki zdobywać,
a potem nad morze troszeczkę popływać.
Odkryjemy miejsca dotąd nam nieznane,
dobrze, że już przyszło lato ukochane.
Piosenka „Dźwięki lata”
sł. U. Kamińska, muz. J. Rochecki
Przeszła wiosna i lato nadchodzi
Już na łące szumi ciepły wiatr.
Pszczół i baków chór słyszy tu co dzień
Każdy motyl, co siada na kwiat.
Ref. Gdy wesołe zaświeci słońce,
To się zaczną koncerty na łące.
Bzy, bzy, kum, kum
Cyk, cyk, kle, kle
Każdy lato, wita, jak chce!
Przyleciały z Afryki bociany.
Tak wesoło klekoczą wśród traw.
Żaby głośno kumkają nocami.
Chcesz posłuchać, to biegnij nad staw.
Ref. Gdy wesołe zaświeci słońce,
To się zaczną koncerty na łące.
Bzy, bzy, kum, kum
Cyk, cyk, kle, kle
Każdy lato, wita, jak chce!
W trawie konik polny wciąż cyka.
Myszka piszczy zabawnie pi, pi.
I słowika radosną pieśń słychać.
Zaśpiewajmy o łące i my.
Ref. Gdy wesołe zaświeci słońce,
To się zaczną koncerty na łące.
Bzy, bzy, kum, kum
Cyk, cyk, kle, kle
Każdy lato, wita, jak chce!