Kręgi tematyczne:
Nasza mała i wielka Ojczyzna. W świecie wyobraźni”.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc LISTOPAD dla grupy dzieci 4 letnich
Dziecko
- rozpoznaje symbole narodowe: flagę i hymn
- odczuwa szacunek do symboli narodowych
-rozumie, że jest Polką/Polakiem ( mieszka w Szczytnie i w Polsce)
- próbuje nazwać członków rodziny
-uważnie słucha opowiadania, odpowiada na pytania, wykonuje określone zadania
- nauczy się piosenki „ Tańcowała jesień”, „ Dom nasz, Polska ” i wiersza, „ Mamo!”
- uczestniczy w zabawach rytmicznych, reaguje na zmiany charakteru muzyki
- podejmuje próby gry na wybranych instrumentach perkusyjnych: kołatka, grzechotka..
- bierze udział w zabawach ruchowych kształtujących: skakanie obunóż, precyzję ruchów, celnego rzucania
- uczestniczy w zabawach muzycznych, potrafi zachować prawidłowy tor oddychania przy zabawach ortofonicznych, eksperymentuje głosem, rytmem, ruchem.
- podejmuje próby takich czynności jak: ubieranie i rozbieranie się
- klasyfikuje przedmioty według wielkości, posługuje się określeniami: duży, większy, największy, mały, mniejszy
- współpracuje z innymi podczas zabaw na świeżym powietrzu, pokonuje tor przeszkód
- przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
- układa historyjkę obrazkowa, posługuje się określeniami czasowymi : na początku, potem, na końcu; potrafi dostrzec przyczynę i skutek
- porównuje takie same kształty, przelicza w zakresie 1-3
- rozróżnia kształty: koło, kwadrat i nazywa je
- podejmuje próby używania chwytu pisarskiego podczas rysowania, usprawnia motorykę małą
- rozwija wyobraźnię poprzez prace plastyczne, usprawnia umiejętności manualne poprzez eksperymenty graficzne z użyciem farby i materiału naturalnego
- opowiada o swoich wyobrażeniach i snach pełnym zdaniem
- bierze udział w zabawach Andrzejkowych, urodzinach dzieci w przedszkolu
Listopad w wierszu i piosence:
Piosenka: „Dom nasz, Polska’
sł. A. Bernat, muz. B.Kolago
Dom, rodzina i przedszkole –
To ojczyzna moja mała.
Dalej jest ojczyzna duża,
Ukochana Polska cała!
Ref.: Czy to miasto, czy to wioska,
Dom nasz ma na imię Polska!
Tutaj wiodą dróżki polne.
Tutaj parki z alejkami.
Tutaj domki, tu wieżowce-
Jedno slońce nad głowami.
Ref.: Czy to miasto, czy to wioska,
Dom nasz ma na imię Polska!
Piosenka: „ Tańcowała jesień ”
sł. S.Kraszewski, muz. T. Strąk
Tańcowała jesień w lesie zamaszyście.
Żółte, rude i brązowe z drzew zrywała liście.
Ref.: Tańcowała jesień, kolorowa jesień ( 4 x)
Postrącała w parku żołędzie, kasztany,
Rozrzuciła na trawniku liścmi przysypanym.
Ref.: Tańcowała jesień, kolorowa jesień ( 4ź)
Tańcowała jesień , w sadzie razem z deszczem,
Jabłek, gruszek nazrywała , lecz jej mało jeszcze.
Ref : Tańcowała jesień, kolorowa jesień ( 4 ź)
Wiersz:Kto ty jesteś? Polak mały
W. Bełza
- Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swemi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.
Nasza mała i wielka Ojczyzna. W świecie wyobraźni”.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc LISTOPAD dla grupy dzieci 4 letnich
Dziecko
- rozpoznaje symbole narodowe: flagę i hymn
- odczuwa szacunek do symboli narodowych
-rozumie, że jest Polką/Polakiem ( mieszka w Szczytnie i w Polsce)
- próbuje nazwać członków rodziny
-uważnie słucha opowiadania, odpowiada na pytania, wykonuje określone zadania
- nauczy się piosenki „ Tańcowała jesień”, „ Dom nasz, Polska ” i wiersza, „ Mamo!”
- uczestniczy w zabawach rytmicznych, reaguje na zmiany charakteru muzyki
- podejmuje próby gry na wybranych instrumentach perkusyjnych: kołatka, grzechotka..
- bierze udział w zabawach ruchowych kształtujących: skakanie obunóż, precyzję ruchów, celnego rzucania
- uczestniczy w zabawach muzycznych, potrafi zachować prawidłowy tor oddychania przy zabawach ortofonicznych, eksperymentuje głosem, rytmem, ruchem.
- podejmuje próby takich czynności jak: ubieranie i rozbieranie się
- klasyfikuje przedmioty według wielkości, posługuje się określeniami: duży, większy, największy, mały, mniejszy
- współpracuje z innymi podczas zabaw na świeżym powietrzu, pokonuje tor przeszkód
- przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
- układa historyjkę obrazkowa, posługuje się określeniami czasowymi : na początku, potem, na końcu; potrafi dostrzec przyczynę i skutek
- porównuje takie same kształty, przelicza w zakresie 1-3
- rozróżnia kształty: koło, kwadrat i nazywa je
- podejmuje próby używania chwytu pisarskiego podczas rysowania, usprawnia motorykę małą
- rozwija wyobraźnię poprzez prace plastyczne, usprawnia umiejętności manualne poprzez eksperymenty graficzne z użyciem farby i materiału naturalnego
- opowiada o swoich wyobrażeniach i snach pełnym zdaniem
- bierze udział w zabawach Andrzejkowych, urodzinach dzieci w przedszkolu
Listopad w wierszu i piosence:
Piosenka: „Dom nasz, Polska’
sł. A. Bernat, muz. B.Kolago
Dom, rodzina i przedszkole –
To ojczyzna moja mała.
Dalej jest ojczyzna duża,
Ukochana Polska cała!
Ref.: Czy to miasto, czy to wioska,
Dom nasz ma na imię Polska!
Tutaj wiodą dróżki polne.
Tutaj parki z alejkami.
Tutaj domki, tu wieżowce-
Jedno slońce nad głowami.
Ref.: Czy to miasto, czy to wioska,
Dom nasz ma na imię Polska!
Piosenka: „ Tańcowała jesień ”
sł. S.Kraszewski, muz. T. Strąk
Tańcowała jesień w lesie zamaszyście.
Żółte, rude i brązowe z drzew zrywała liście.
Ref.: Tańcowała jesień, kolorowa jesień ( 4 x)
Postrącała w parku żołędzie, kasztany,
Rozrzuciła na trawniku liścmi przysypanym.
Ref.: Tańcowała jesień, kolorowa jesień ( 4ź)
Tańcowała jesień , w sadzie razem z deszczem,
Jabłek, gruszek nazrywała , lecz jej mało jeszcze.
Ref : Tańcowała jesień, kolorowa jesień ( 4 ź)
Wiersz:Kto ty jesteś? Polak mały
W. Bełza
- Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swemi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.