menu

Zamierzenia dydaktyczne z Języka Angielskiego

2019-02-11 18:33:45 (ost. akt: 2024-04-03 17:50:55)

Cele ogólne:

- branie udziału w zabawach ruchowych i muzycznych
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu
- rozumienie poleceń w języku obcym i reagowanie na nie
- podejmowanie prób powtarzania słów i zwrotów użytych w piosenkach i rymowankach
- słuchanie i rozumienie historyjki obrazkowej
- utrwalenie nazw kolorów



Tematy zajęć dla dzieci 3-4 letnich:


KWIECIEŃ 2024

„Food” – poznanie nazw niektórych produktów spożywczych: apples, bananas, milk, biscuits;
„What’s this?” – zabawa z kartami obrazkowymi i nauka pytania „Co to jest?”
„Apples and Bananas” – nauka piosenki „Jabłka i banany”
„Walking, Running …”- zabawa muzyczno-ruchowa „Spaceruję, biegnę…”
„Are you hungry?” – nauka piosenki „Czy jesteś głodny?”, utrwalenie słownictwa związanego z nazwami produktów spożywczych

MAJ 2024

„Family” – poznanie nazw członków rodziny, zabawy z serią kart obrazkowych
„Family finger” – nauka rymowanki „Rodzina paluszków”
„Hugs ang kisses” – piosenka „Uściski i całuski dla Mamy”
„Elephant dance” – zabawa muzyczno-ruchowa „Taniec Słonia”


Tematy zajęć dla dzieci 5 i 6 letnich:

KWIECIEŃ 2024

"Sports” – nauka słów związanych ze sportem: football, basketball, riding a bike, swimming, running,
- nauka piosenki “We all fall down”
- zabawa kalambury

„In the playground” – zabawki i plac zabaw
- zabawy ruchowe i gry statyczne w kole
- „Can I play with your...?” - nauka piosenki z pokazywaniem
-“My favourite toy is a....” - wypowiadanie sie na temat ulubionej zabawki

Adjectives: – przyimki : w-in, na-on, z tyłu -behind, z przodu – in front of, pomiędzy – between

“Revision” -gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny, powtórzenie poznanych piosenek

MAJ 2024

“Insects and nature” - nauka słów związanych z wiosennymi owadami i przyrodą: fly, bee, butterfly, dragonfly, ladybird, flowers,
- zabawa „Find the pairs”
- oglądanie animowanego filmu i dyskusja

“Family” przypomnienie słów związanych z rodziną;
- opisywanie fotografii rodzinnej
- zabawy przy piosenkach: Finger family, Baby shark

“Mother’s day” wprowadzenie słów: flowers, kiss, hug, gift, heart
- słuchanie i nauka piosenki “Skidamarink”
- zabawy muzyczno-ruchowe w kole

“Picnic time” - nauka słów związanych z żywnością, którą można zabrać na piknik: apples, cheese sandwitch, water, biscuits, orange juice,
- zabawy przy piosence: Dee-do-damm