Kręgi tematyczne:
1. Bawimy się w teatr.
2. Wiosna tuż-tuż.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 4 letnich
Dziecko
– uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat
– nazywa i wskazuje instrumenty muzyczne: gitara, skrzypce, perkusja, fortepian
– bawi się w teatr pantomimiczny
– wie, jak powstaje teatrzyk cieni
– wymienia nazwy wybranych zawodów: muzyk, aktor
– dzieli wyrazy na sylaby
– odtwarza scenki inspirowane baśnią
– maluje nastrój wysłuchanego fragmentu muzyki poważnej
– obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty ( krokusy)
– składa w całość obrazek związany tematycznie z wiosną 4 el.
– wymienia zwiastuny wisony np. kwitnienie wierzby, leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach
– rozwiązuje zagadki związane z wiosną
– opisuje wygląd bociana
– rozpoznaje i nazywa bazie wierzbowe
– sieje rzeżuchę i obserwuje jej wzrost
– wie czego potrzebują rośliny żeby się rozwijać
– wymienia wybrane zwyczaje wielkanocne
– układa historyjkę obrazkową do opowiadania
– ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
– określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko
– liczy w zakresie pięciu
– układa obrazki według wzrastającej liczby elementów i według malejącej liczby elementów
– segreguje elementy według rodzaju
– utrwala i nazywa kolory
– wykonuje instrument perkusyjny, nakleja sylwety bociana z gotowych elementów, rysuje kredkami pastelowymi, wykonuje pisankę
– uczy się piosenki „ Wszystko gra” oraz wiersza „ Wiosna”
– biega wężykiem, chodzi po zawężonym torze krętym parami i z przyborem w rękach, przechodzi pod przeszkodami np.linką, toczy piłkę w chodzie i biegu
Marzec w wierszu i piosence:
Piosenka „Wszystko gra”
M. Przewoźniak, muz. J. Ostrowski
1. Słowik tysiąc zna piosenek
Dzięcioł stuka jak w bębenek.
Dzwon na wieży liczy czas.
Dźwięki słyszy każdy z nas.
Ref.: Wróbel- ćwir!
A wrona- kra!
Wszystko gra!
Wszystko gra!
2. O patelnię łyżka dzwoni.
Trąbi w trąby stado słoni.
A kot bury popis dał.
Bo na dachu zrobił: miaaałłł!
Ref.: Wróbel- ćwir!
A wrona- kra!
Wszystko gra!
Wszystko gra!
3.Ta melodia jest jak z baśni.
Ta spokojna . Hej nie zaśnij!
A ta jakoś sytasznie brzmi.
Czy ktoś rękę poda mi?
Ref.: Wróbel- ćwir!
A wrona- kra!
Wszystko gra!
Wszystko gra!
Wiersz „Wiosna”
Skąd się bierze u nas wiosna?- pyta pani dzieci.
Może zima ją przyniosła w śniegowej zamieci?
Czy wyrosła wiosna w lesie z maleńką sasanką?
Może babcia ją przyniosła w koszyczku z pisanką?
A ja chętnie wam odpowiem skąd wiosna na świecie.
Marzec w garncu ją gotował,z kwiatów oplótł kwiecień
1. Bawimy się w teatr.
2. Wiosna tuż-tuż.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 4 letnich
Dziecko
– uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat
– nazywa i wskazuje instrumenty muzyczne: gitara, skrzypce, perkusja, fortepian
– bawi się w teatr pantomimiczny
– wie, jak powstaje teatrzyk cieni
– wymienia nazwy wybranych zawodów: muzyk, aktor
– dzieli wyrazy na sylaby
– odtwarza scenki inspirowane baśnią
– maluje nastrój wysłuchanego fragmentu muzyki poważnej
– obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty ( krokusy)
– składa w całość obrazek związany tematycznie z wiosną 4 el.
– wymienia zwiastuny wisony np. kwitnienie wierzby, leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach
– rozwiązuje zagadki związane z wiosną
– opisuje wygląd bociana
– rozpoznaje i nazywa bazie wierzbowe
– sieje rzeżuchę i obserwuje jej wzrost
– wie czego potrzebują rośliny żeby się rozwijać
– wymienia wybrane zwyczaje wielkanocne
– układa historyjkę obrazkową do opowiadania
– ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
– określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko
– liczy w zakresie pięciu
– układa obrazki według wzrastającej liczby elementów i według malejącej liczby elementów
– segreguje elementy według rodzaju
– utrwala i nazywa kolory
– wykonuje instrument perkusyjny, nakleja sylwety bociana z gotowych elementów, rysuje kredkami pastelowymi, wykonuje pisankę
– uczy się piosenki „ Wszystko gra” oraz wiersza „ Wiosna”
– biega wężykiem, chodzi po zawężonym torze krętym parami i z przyborem w rękach, przechodzi pod przeszkodami np.linką, toczy piłkę w chodzie i biegu
Marzec w wierszu i piosence:
Piosenka „Wszystko gra”
M. Przewoźniak, muz. J. Ostrowski
1. Słowik tysiąc zna piosenek
Dzięcioł stuka jak w bębenek.
Dzwon na wieży liczy czas.
Dźwięki słyszy każdy z nas.
Ref.: Wróbel- ćwir!
A wrona- kra!
Wszystko gra!
Wszystko gra!
2. O patelnię łyżka dzwoni.
Trąbi w trąby stado słoni.
A kot bury popis dał.
Bo na dachu zrobił: miaaałłł!
Ref.: Wróbel- ćwir!
A wrona- kra!
Wszystko gra!
Wszystko gra!
3.Ta melodia jest jak z baśni.
Ta spokojna . Hej nie zaśnij!
A ta jakoś sytasznie brzmi.
Czy ktoś rękę poda mi?
Ref.: Wróbel- ćwir!
A wrona- kra!
Wszystko gra!
Wszystko gra!
Wiersz „Wiosna”
Skąd się bierze u nas wiosna?- pyta pani dzieci.
Może zima ją przyniosła w śniegowej zamieci?
Czy wyrosła wiosna w lesie z maleńką sasanką?
Może babcia ją przyniosła w koszyczku z pisanką?
A ja chętnie wam odpowiem skąd wiosna na świecie.
Marzec w garncu ją gotował,z kwiatów oplótł kwiecień