Kręgi tematyczne:
1. Pięknie się różnimy.
2. W drodze do celu.
3. Morskie opowieści.
4. Szlakiem wakacyjnych przygód.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko:
-używa zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, dziękuję, proszę, przepraszam ;
-nazywa aktualną porę roku – LATO;
-szanuje zabawki i odkłada je na wyznaczone miejsce;
- określa położenie przedmiotu w stosunku do siebie, używając wyrażeń: obok, nad, pod, na;
-wyklaskuje, wytupuje, wystukuje prosty rytm; dzieli wyrazy na sylaby;
- rysuje palcem po wzorze recytując tekst piosenki (elementy Metody Dobrego Startu);
- wypowiada się na temat omawianych opowiadań i wierszy, rozróżnia elementy rzeczywiste od fantastycznych;
-odgrywa scenki sytuacyjne oraz wie, jak należy się zachować w różnych sytuacjach;
-uczestniczy w zabawach ruchowych: przechodzi i przeskakuje przez wyznaczone linie, utrzymuje równowagę podczas przechodzenia po wyznaczonej trasie, wspina się na przygotowane przedmioty, czworakuje na wprost, próbuje złapać oburącz piłkę, wykonuje skłony tułowia w przód, przysiad;
-rytmizuje rymowankę z jednoczesnym tupaniem lub/i klaskaniem;
-wykonuje prace plastyczne: maluje farbami, rysuje kredkami świecowymi, lepi dowolne formy z plasteliny, tworzy pieczątki z materiałów naturalnych;
-ogląda, porównuje dłonie, ich wielkość, odszukuje swoją dłoń wśród innych;
- wie, że każdy się od siebie różni i szanuje te różnice, nie ocenia po wyglądzie;
- rozróżnia części ciała: ręka, łokieć, kolano, plecy;
-odszukuje i wskazuje różnice na dwóch podobnych obrazkach;
- zna zagrożenia związane z dużym natężeniem dźwięku na zdrowie naszych uszu;
- rozróżnia i nazywa kolory tęczy;
- odgaduje nazwę owocu i warzywa za pomocą zmysłu smaku i węchu;
- segreguje, klasyfikuje, przelicza elementy, przedmioty, materiał naturalny;
- wykonuje eksperymenty, stawia tezy, wyciąga wnioski;
- rozpoznaje przedmioty za pomocą zmysłu dotyku;
- wykonuje ćwiczenia logopedyczne, logorytmiczne, usprawniające aparat mowy;
- dzieli pojazdy na jeżdżące, latające, pływające;
- wie, jak chronić się przed słońcem i zachować się podczas wakacji z rodziną;
- bierze udział w zabawach tematycznych poszerzających wiedzę na temat morza, oceanów, jezior oraz uczestniczy w zabawie tropiącej „Szlakiem piratów”;
- rozpoznaje i nazywa emocje tj. radość, smutek, strach, złość;
-układa historyjkę obrazkową z 3-4elementów.
Czerwiec w wierszu i piosence:
PIOSENKA: „KOLORY”
Lulanko
Żółty to kolor słońca, niebieski to kolor nieba.
Zielony jak nasza trawa,
czerwony to kolor serca.
To są życia nasze kolory,
odcienie i blaski są jak żywioły,
jak ogień, jak woda, jak ziemia, jak wiatr,
tak różnorodny jest nasz świat.
Czarny to kolor węgla,
fiolet to nasze bzy,
brązowy jak czekolada,
a biały jak kocie zły.
To są życia nasze kolory,
odcienie i blaski są jak żywioły,
jak ogień, jak woda, jak ziemia, jak wiatr,
tak różnorodny jest nasz świat.
Złoty to piękny bursztyn,
szary to księżyc nasz,
pomarańcz to wschód słońca,
różowy – zawstydzona twarz.
WIERSZ „PODWÓRKO”
J. Koczanowskiej
Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
PIOSENKA „WAKACYJNA POLECZKA”
Żółte słoneczko.
Nad niebieską rzeczką.
Zielona trawa.
Świetna zabawa.
Hop hop, raz i dwa,
tańczysz ty, tańczę ja. x3
1. Pięknie się różnimy.
2. W drodze do celu.
3. Morskie opowieści.
4. Szlakiem wakacyjnych przygód.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc CZERWIEC dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko:
-używa zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, dziękuję, proszę, przepraszam ;
-nazywa aktualną porę roku – LATO;
-szanuje zabawki i odkłada je na wyznaczone miejsce;
- określa położenie przedmiotu w stosunku do siebie, używając wyrażeń: obok, nad, pod, na;
-wyklaskuje, wytupuje, wystukuje prosty rytm; dzieli wyrazy na sylaby;
- rysuje palcem po wzorze recytując tekst piosenki (elementy Metody Dobrego Startu);
- wypowiada się na temat omawianych opowiadań i wierszy, rozróżnia elementy rzeczywiste od fantastycznych;
-odgrywa scenki sytuacyjne oraz wie, jak należy się zachować w różnych sytuacjach;
-uczestniczy w zabawach ruchowych: przechodzi i przeskakuje przez wyznaczone linie, utrzymuje równowagę podczas przechodzenia po wyznaczonej trasie, wspina się na przygotowane przedmioty, czworakuje na wprost, próbuje złapać oburącz piłkę, wykonuje skłony tułowia w przód, przysiad;
-rytmizuje rymowankę z jednoczesnym tupaniem lub/i klaskaniem;
-wykonuje prace plastyczne: maluje farbami, rysuje kredkami świecowymi, lepi dowolne formy z plasteliny, tworzy pieczątki z materiałów naturalnych;
-ogląda, porównuje dłonie, ich wielkość, odszukuje swoją dłoń wśród innych;
- wie, że każdy się od siebie różni i szanuje te różnice, nie ocenia po wyglądzie;
- rozróżnia części ciała: ręka, łokieć, kolano, plecy;
-odszukuje i wskazuje różnice na dwóch podobnych obrazkach;
- zna zagrożenia związane z dużym natężeniem dźwięku na zdrowie naszych uszu;
- rozróżnia i nazywa kolory tęczy;
- odgaduje nazwę owocu i warzywa za pomocą zmysłu smaku i węchu;
- segreguje, klasyfikuje, przelicza elementy, przedmioty, materiał naturalny;
- wykonuje eksperymenty, stawia tezy, wyciąga wnioski;
- rozpoznaje przedmioty za pomocą zmysłu dotyku;
- wykonuje ćwiczenia logopedyczne, logorytmiczne, usprawniające aparat mowy;
- dzieli pojazdy na jeżdżące, latające, pływające;
- wie, jak chronić się przed słońcem i zachować się podczas wakacji z rodziną;
- bierze udział w zabawach tematycznych poszerzających wiedzę na temat morza, oceanów, jezior oraz uczestniczy w zabawie tropiącej „Szlakiem piratów”;
- rozpoznaje i nazywa emocje tj. radość, smutek, strach, złość;
-układa historyjkę obrazkową z 3-4elementów.
Czerwiec w wierszu i piosence:
PIOSENKA: „KOLORY”
Lulanko
Żółty to kolor słońca, niebieski to kolor nieba.
Zielony jak nasza trawa,
czerwony to kolor serca.
To są życia nasze kolory,
odcienie i blaski są jak żywioły,
jak ogień, jak woda, jak ziemia, jak wiatr,
tak różnorodny jest nasz świat.
Czarny to kolor węgla,
fiolet to nasze bzy,
brązowy jak czekolada,
a biały jak kocie zły.
To są życia nasze kolory,
odcienie i blaski są jak żywioły,
jak ogień, jak woda, jak ziemia, jak wiatr,
tak różnorodny jest nasz świat.
Złoty to piękny bursztyn,
szary to księżyc nasz,
pomarańcz to wschód słońca,
różowy – zawstydzona twarz.
WIERSZ „PODWÓRKO”
J. Koczanowskiej
Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
PIOSENKA „WAKACYJNA POLECZKA”
Żółte słoneczko.
Nad niebieską rzeczką.
Zielona trawa.
Świetna zabawa.
Hop hop, raz i dwa,
tańczysz ty, tańczę ja. x3