Kręgi tematyczne:
1. Wiosna tuż-tuż.
2. W teatrze i kinie.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko:
- nazywa i wskazuje instrumenty muzyczne: gitara, skrzypce, perkusja, fortepian
– bawi się w teatr pantomimiczny
– wie, jak powstaje teatrzyk cieni
– wymienia nazwy wybranych zawodów: muzyk, aktor
– dzieli wyrazy na sylaby
– odtwarza scenki inspirowane baśnią
– maluje nastrój wysłuchanego fragmentu muzyki poważnej
– obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty ( krokusy)
– składa w całość obrazek związany tematycznie z wiosną
– wymienia zwiastuny wisony np. kwitnienie wierzby, leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach
– rozwiązuje zagadki związane z wiosną
– opisuje wygląd bociana
– rozpoznaje i nazywa bazie wierzbowe
– sieje rzeżuchę i obserwuje jej wzrost
– wie czego potrzebują rośliny żeby się rozwijać
– układa historyjkę obrazkową do opowiadania
– ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
– określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko
– liczy w zakresie czterech
– układa obrazki według wzrastającej liczby elementów i według malejącej liczby elementów
– segreguje elementy według rodzaju
– utrwala i nazywa kolory
– wykonuje instrument perkusyjny, nakleja sylwety bociana z gotowych elementów, rysuje kredkami pastelowymi, wykonuje pisankę
– uczy się piosenki „Gra muzyka”, „ Przyszła do nas wiosna” oraz wiersza „ Wiosna”
– biega wężykiem, chodzi po zawężonym torze krętym parami i z przyborem w rękach, przechodzi pod przeszkodami np.linką, toczy piłkę w chodzie i biegu
Marzec w wierszu i piosence:
Piosenka „Gra muzyka”
1. W domu gra muzyka
od samego rana,
śpiewa woda w kranie,
śpiewa moja mama.
2. Idę do przedszkola,
wiatr piosenkę śpiewa,
z nim śpiewają ptaki,
z nim śpiewają drzewa.
3. Wszędzie gra muzyka,
w domu i na dworze,
śpiewaj razem z nami,
jeśli tylko możesz.
Piosenka „Przyszła wiosna"
1.Przyszła do nas wiosna - piękna i radosna:
tupu, tupu, tup, tup, tup! - przyszła do nas wiosna
-tupu, tupu, tupu, tupu, tup, tup, tup!
2.Słonkiem jasno świeci, śmieje się do dzieci:
ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha! - śmieje się do dzieci
-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!
3. Czasem, gdy się gniewa, burzą huczy z nieba:
bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum - burzą huczy z nieba -
bum, bum, bum, bum bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum!
4.Innym razem jeszcze kapie cicho deszczem:
kapu, kapu, kap, kap, kap! - kapie cicho deszczem -
kapu, kapu, kapu, kapu, kap, kap, kap!
Wiersz „Wiosna”
Skąd się bierze u nas wiosna?-pyta pani dzieci.
Może zima ją przyniosła w śniegowej zamieci?
Czy wyrosła wiosna w lesie z maleńką sasanką?
Może babcia ją przyniosła w koszyczku z pisanką?
A ja chętnie wam odpowiem skąd wiosna na świecie.
Marzec w garncu ją gotował,z kwiatów oplótł kwiecień.
1. Wiosna tuż-tuż.
2. W teatrze i kinie.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 3 letnich
Dziecko:
- nazywa i wskazuje instrumenty muzyczne: gitara, skrzypce, perkusja, fortepian
– bawi się w teatr pantomimiczny
– wie, jak powstaje teatrzyk cieni
– wymienia nazwy wybranych zawodów: muzyk, aktor
– dzieli wyrazy na sylaby
– odtwarza scenki inspirowane baśnią
– maluje nastrój wysłuchanego fragmentu muzyki poważnej
– obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty ( krokusy)
– składa w całość obrazek związany tematycznie z wiosną
– wymienia zwiastuny wisony np. kwitnienie wierzby, leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach
– rozwiązuje zagadki związane z wiosną
– opisuje wygląd bociana
– rozpoznaje i nazywa bazie wierzbowe
– sieje rzeżuchę i obserwuje jej wzrost
– wie czego potrzebują rośliny żeby się rozwijać
– układa historyjkę obrazkową do opowiadania
– ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
– określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko
– liczy w zakresie czterech
– układa obrazki według wzrastającej liczby elementów i według malejącej liczby elementów
– segreguje elementy według rodzaju
– utrwala i nazywa kolory
– wykonuje instrument perkusyjny, nakleja sylwety bociana z gotowych elementów, rysuje kredkami pastelowymi, wykonuje pisankę
– uczy się piosenki „Gra muzyka”, „ Przyszła do nas wiosna” oraz wiersza „ Wiosna”
– biega wężykiem, chodzi po zawężonym torze krętym parami i z przyborem w rękach, przechodzi pod przeszkodami np.linką, toczy piłkę w chodzie i biegu
Marzec w wierszu i piosence:
Piosenka „Gra muzyka”
1. W domu gra muzyka
od samego rana,
śpiewa woda w kranie,
śpiewa moja mama.
2. Idę do przedszkola,
wiatr piosenkę śpiewa,
z nim śpiewają ptaki,
z nim śpiewają drzewa.
3. Wszędzie gra muzyka,
w domu i na dworze,
śpiewaj razem z nami,
jeśli tylko możesz.
Piosenka „Przyszła wiosna"
1.Przyszła do nas wiosna - piękna i radosna:
tupu, tupu, tup, tup, tup! - przyszła do nas wiosna
-tupu, tupu, tupu, tupu, tup, tup, tup!
2.Słonkiem jasno świeci, śmieje się do dzieci:
ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha! - śmieje się do dzieci
-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!
3. Czasem, gdy się gniewa, burzą huczy z nieba:
bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum - burzą huczy z nieba -
bum, bum, bum, bum bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum!
4.Innym razem jeszcze kapie cicho deszczem:
kapu, kapu, kap, kap, kap! - kapie cicho deszczem -
kapu, kapu, kapu, kapu, kap, kap, kap!
Wiersz „Wiosna”
Skąd się bierze u nas wiosna?-pyta pani dzieci.
Może zima ją przyniosła w śniegowej zamieci?
Czy wyrosła wiosna w lesie z maleńką sasanką?
Może babcia ją przyniosła w koszyczku z pisanką?
A ja chętnie wam odpowiem skąd wiosna na świecie.
Marzec w garncu ją gotował,z kwiatów oplótł kwiecień.