Kręgi tematyczne:
1. Przebudzenie po zimie.
2. W kinie i teatrze.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 4 letnich.
Dziecko:
• podaje nazwy miejsc i rzeczy na zdjęciach, np. sala kinowa, ekran, widownia, scena, bilet, itp., wie, jak należy zachować się w kinie, teatrze; wciela się w rolę aktora: układa własną bajkę,
• wybiera ubrania i buty, które nosi się wiosną, uzasadnia swój wybór; wie, które ubrania nosi się cały rok,
• opowiada jaka jest pogoda za oknem; wie, że zima się kończy, a zaczyna się wiosna; wie, że ten czas w przyrodzie nazywamy „przedwiośniem”, rozumie, że pogoda jest zmienna,
• opowiada jakie kolory kojarzą mu się z wiosną, jakie zna wiosenne kwiaty itp.,
• nazwa pogodę przedstawioną na zdjęciach – bezchmurne niebo, opady deszczu, śniegu, itp., wskazuje zdjęcie pogody, która najbardziej przypomina aktualny stan za oknem,
• ogląda zdjęcia ptaków: bocian, żuraw, gęś itp., omawia ich wygląd,
• ogląda i nazywa narzędzia ogrodnicze: łopata, grabie, taczka, konewka, wiadro, itp. próbuje wyjaśnić do czego służą,
• wie, jakie są kolejne etapy sadzeni roślin, rozumie słowa: zagrabić, przekopać itp., wie, czego roślina potrzebuje do wzrostu - światła, wody, itp.,
• wie, czym zajmuje się rolnik, wskazuje zdjęcia zwierząt, które żyją w gospodarstwie rolnym (kura, kaczka, gęś, koń, krowa, świnia), opisuje wygląd zwierząt,
• konstruuje różne budowle z klocków według wzoru i własnego pomysłu,
• potrafi rozwiązać zagadkę słowną; wskazuje odpowiedź na obrazku,
• układa historyjkę obrazkową według chronologii wydarzeń; opowiada co się dzieje na obrazkach,
• liczy w zakresie 5, nie pomija żadnego elementu;
• wykonuje prace plastyczne: maluje farbami, rysuje kredkami, lepi z plasteliny,
• spaceruje po ogrodzie przedszkolnym, w pobliżu przedszkola; porusza się parami zachowując bezpieczeństwo,
• nauczy się piosenek: „Wszystkie rączki w górze”, „Pani Wiosna”, oraz wierszy: „Kwiaty wiosny”.
Marzec w wierszu i piosence:
Wiersz: pt. „Kwiaty wiosny”
Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.
Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.
Piosenka “Magiczne miejsce”
1. Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się dziać przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.
2. Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze...
3. Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…
Piosenka: „Wszystkie rączki w górę”
1. Wszystkie rączki w górze,
tralalalala,
Uśmiechniętą buzię
każdy tutaj ma!
Ref.: Na dzień dobry powiedz: „Cześć!”
i się przytul jeśli chcesz.
Zaklaszcz ze mną raz, dwa, trzy!
I żółwika przybij mi!
2. Gdy śniadanko zjemy,
tralalalala!
Bawić się będziemy
razem – na 102!
Ref.: Na dzień dobry powiedz: „Cześć!”…
„Pani Wiosna”
Przyszła pani wiosna
To pora roku jest radosna
Słońcem świat okryła
I szarą zimę przegoniła
Ref. Wiosna, wiosna wkoło nas
Już się zazielenił las
Wiosną robi się wesoło
Bo to piękny czas
Przyszła pani wiosna
To pora roku jest radosna
Śnieg w wodę zmieniła
Na drzewach pąki rozwiesiła
1. Przebudzenie po zimie.
2. W kinie i teatrze.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 4 letnich.
Dziecko:
• podaje nazwy miejsc i rzeczy na zdjęciach, np. sala kinowa, ekran, widownia, scena, bilet, itp., wie, jak należy zachować się w kinie, teatrze; wciela się w rolę aktora: układa własną bajkę,
• wybiera ubrania i buty, które nosi się wiosną, uzasadnia swój wybór; wie, które ubrania nosi się cały rok,
• opowiada jaka jest pogoda za oknem; wie, że zima się kończy, a zaczyna się wiosna; wie, że ten czas w przyrodzie nazywamy „przedwiośniem”, rozumie, że pogoda jest zmienna,
• opowiada jakie kolory kojarzą mu się z wiosną, jakie zna wiosenne kwiaty itp.,
• nazwa pogodę przedstawioną na zdjęciach – bezchmurne niebo, opady deszczu, śniegu, itp., wskazuje zdjęcie pogody, która najbardziej przypomina aktualny stan za oknem,
• ogląda zdjęcia ptaków: bocian, żuraw, gęś itp., omawia ich wygląd,
• ogląda i nazywa narzędzia ogrodnicze: łopata, grabie, taczka, konewka, wiadro, itp. próbuje wyjaśnić do czego służą,
• wie, jakie są kolejne etapy sadzeni roślin, rozumie słowa: zagrabić, przekopać itp., wie, czego roślina potrzebuje do wzrostu - światła, wody, itp.,
• wie, czym zajmuje się rolnik, wskazuje zdjęcia zwierząt, które żyją w gospodarstwie rolnym (kura, kaczka, gęś, koń, krowa, świnia), opisuje wygląd zwierząt,
• konstruuje różne budowle z klocków według wzoru i własnego pomysłu,
• potrafi rozwiązać zagadkę słowną; wskazuje odpowiedź na obrazku,
• układa historyjkę obrazkową według chronologii wydarzeń; opowiada co się dzieje na obrazkach,
• liczy w zakresie 5, nie pomija żadnego elementu;
• wykonuje prace plastyczne: maluje farbami, rysuje kredkami, lepi z plasteliny,
• spaceruje po ogrodzie przedszkolnym, w pobliżu przedszkola; porusza się parami zachowując bezpieczeństwo,
• nauczy się piosenek: „Wszystkie rączki w górze”, „Pani Wiosna”, oraz wierszy: „Kwiaty wiosny”.
Marzec w wierszu i piosence:
Wiersz: pt. „Kwiaty wiosny”
Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.
Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.
Piosenka “Magiczne miejsce”
1. Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się dziać przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.
2. Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze...
3. Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…
Piosenka: „Wszystkie rączki w górę”
1. Wszystkie rączki w górze,
tralalalala,
Uśmiechniętą buzię
każdy tutaj ma!
Ref.: Na dzień dobry powiedz: „Cześć!”
i się przytul jeśli chcesz.
Zaklaszcz ze mną raz, dwa, trzy!
I żółwika przybij mi!
2. Gdy śniadanko zjemy,
tralalalala!
Bawić się będziemy
razem – na 102!
Ref.: Na dzień dobry powiedz: „Cześć!”…
„Pani Wiosna”
Przyszła pani wiosna
To pora roku jest radosna
Słońcem świat okryła
I szarą zimę przegoniła
Ref. Wiosna, wiosna wkoło nas
Już się zazielenił las
Wiosną robi się wesoło
Bo to piękny czas
Przyszła pani wiosna
To pora roku jest radosna
Śnieg w wodę zmieniła
Na drzewach pąki rozwiesiła