menu

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze dla grupy dzieci 6 letnich Pszczółki

2017-09-02 15:59:52 (ost. akt: 2025-04-03 19:00:23)

Kręgi tematyczne:

1. Wiosna na wsi.
2. Wielkanoc.



Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc KWIECIEŃ dla grupy dzieci 6 letnich

Dziecko:

• rozpoznaje i nazywa rośliny rosnące w pobliżu przedszkola i w kąciku przyrody,
• obserwuje wzrost roślin od nasienia poprzez wszystkie cykle rozwojowe; opiekuje się roślinami w kąciku przyrody i w ogrodzie przedszkolnym; prowadzi kalendarz obserwacji,
• rozpoznaje symbol recyklingu i wie, jak prawidłowo segregować śmieci,
• wyjaśnia i rozumie znaczenie pojęcia ,,ekologiczny styl życia”,
• utrwala poznane litery w różnych sytuacjach, np. rozwija koncentrację uwagi
i umiejętność uważnego słuchania opowiadań,
• dostrzega i wyjaśnia związki przyczynowo-skutkowe w opowiadaniach i historyjkach obrazkowych oraz w sytuacjach praktycznych,
• pozna litery: „j, f” – wielką i małą, drukowaną i pisaną,
• dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów,
• czyta sylaby, wyrazy i zdania z poznaną literą w powiązaniu z obrazkiem; utrwala poznane litery podczas ćwiczeń i w praktycznych sytuacjach (układa proste zdania
z rozsypanki wyrazowej, czyta ze zrozumieniem sylaby, wyrazy i zdania),
• rozwiązuje proste zadania matematyczne na dodawanie i odejmowanie, układa zadania tekstowe na podstawie różnych sytuacji, posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 10 i więcej,
• wykorzystuje surowce wtórne do prac plastycznych i zabaw konstrukcyjnych,
• tworzy dzieła artystyczne ukazujące piękno otaczającego świata pod wpływem doznań, wrażeń, doświadczeń nabytych podczas bezpośredniego, wielozmysłowego kontaktu ze światem przyrody,
• zadba o przedszkolną rabatę: posadzi sadzonki kwiatów oraz ziół,
• zna obrzędy i zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi, opowiada o nich; wypowiada się na temat zwyczajów wielkanocnych na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń, rozumie znaczenie pojęć: zwyczaj tradycja,
• pozna piosenki: ,,Wielkanocne zamieszanie”, „Wesoła zagroda”, nauczy się wiersza: „Wielkanoc”.



Kwiecień w wierszu i piosence:


Piosenka: „Wielkanocne zamieszanie”


1. Wielkanoc! Wielkanoc! Już pachnie ciasto,
a w świąteczny nastrój ubrało się miasto.
Gdy wiosenne słońce grzeje,
to za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!

Ref. Kic, kic skacze zając
i prezenty chowa w trawie.
Dzieci ich szukają przy miłej zabawie.
Pac, pa, już baranek
pomalował kosz pisanek.
A kurczaków stado tańczy
swój wiosenny taniec.
A kurczaków stado tańczy
swój wiosenny taniec.

2. Wielkanoc! Wielkanoc! Gdzieś biją dzwony
i dźwięk leci głośny w cztery świata strony.
Ciepły wietrzyk sobie wieje,
a za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!

Ref. Kic, kic skacze zając..

Piosenka: „Wesoła zagroda”

1. Gdy pojadę sobie kiedyś do wiejskiej zagrody,
To chce mieć tam fantastyczne, wspaniałe przygody.
Na początek dyskoteka na wsi pod gwiazdami.
Ja zatańczę z mamą, z tatą , a zwierzęta z nami.
Pieje kogut: „Kukuryku! Chodźcie, potańczymy!”.
Na to konik: „Iha-ha! Właśnie tak zrobimy!”.

Ref: Tańczą świnki: kwik, kwik, kwik.
I kurczątka: pi, pi, pi.
Tańczą krówki: mu, mu, mu.
Co się dzisiaj dzieje tu?
Tańczą gęsi: gę, gę, gę.
Tańczą kury: ko, ko, ko.
Co się tutaj dzieje, co?!
Dyskoteka pod gwiazdami.
Świat wiruje razem z nami!

2. A nazajutrz chcę odwiedzić oborę i stajnię.
Zajrzę sobie do chlewika, zajrzę do kurnika.
Chcę, by znowu było miło, chcę, by było fajnie,
więc zaproszę na podwórko całą tę ferajnę.
Pieje kogut: „Kukuryku! Chodźcie, potańczymy!”.
Na to konik: „Iha-ha! Właśnie tak zrobimy!”.
Ref: Tańczą świnki: kwik, kwik, kwik…

Wiersz: „Wielkanoc”

Święta za pasem,
do pracy się bierzemy,
mazurki i baby
smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki
razem dziś robimy,
wszystkie kolorowe,
bardzo się cieszymy.
Upiekliśmy z ciasta,
baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy
będzie piękna łączka.
W glinianym wazonie
bazie i żonkile,
a na nich z papieru
kurczątka przemiłe.