menu

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze dla grupy dzieci 6-letnich Sówki.

2017-09-02 16:01:48 (ost. akt: 2025-03-03 17:37:21)

Krąg tematyczny:

„Przebudzenie po zimie”.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc MARZEC dla grupy dzieci 6- letnich

Dziecko:

• poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach, poszerzanie wiedzy na temat widowni w kinie i teatrze, zachęcanie do aktywności i zabawy, w tym do organizowania teatrzyków, zabaw dramowych
• rozwijanie kreatywności i wyobraźni, stymulowanie zmysłów, poznanie cech starego kina (niemych, czarno-białych filmów), zachęcanie do wykonywania prac plastyczno-technicznych, w tym prac pokazujących mechanizmy animacji,
• wprowadzenie liter: „w”, „W”, „ g”, „ G”, „c”, „ C”, „j”, „J”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poznanie nazw zawodów teatralnych, ćwiczenie aparatu mowy
• zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce) oraz kodowania,
• utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”, kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody, poszerzanie wiedzy na temat różnorodności zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przysłowiem: „w marcu jak w garncu”, zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy,
• kształtowanie umiejętności prowadzenia tabeli pogodowej, zachęcanie do systematycznej pracy, utrwalanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru,
• zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków i odgłosami, które wydają, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej,
• poznanie narzędzi ogrodniczych, kształtowanie nawyku sprzątania, zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności w określonym czasie (co wynika z kalendarza i praw natury), przeprowadzanie zabaw badawczych i obserwacji, kształtowanie poczucia następstwa czasu
• utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, poszerzanie wiedzy na temat cebul (jako warzyw i cebul kwiatów),
• utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin, stymulowanie wielu zmysłów, zachęcanie do wykonywania prac plastyczno-technicznych, rozwijanie sprawności manualnej
• zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają,
• utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,
• utrwalenie nazw członków ptasich rodzin, wyodrębnianie z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych,
• poznanie liczby 9, doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie w zakresie 9, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów, doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 10,




Marzec w wierszu i w piosence.

Piosenka „Przedwiośnie”
(muz. Jarosław Woźniewski, sł. Dorota Kossakowska)


I. Słońce świeci na jasnym niebie,
wkoło ptaki głośno śpiewają.
Wszyscy ludzie już z utęsknieniem,
na przyjście wiosny czekają.

Ref.: A ona ciągle nie przychodzi,
a ona ciągle zapomina.
O tym, że kwiaty chcą rozkwitać
, bo pora ciepła się zaczyna.

II. W świecie ptaków dziś poruszenie,
trzeba gniazda szybko budować
Żeby zdążyć jeszcze przed latem,
pisklęta swoje wychować.

Ref.: A ona ciągle nie przychodzi,
a ona ciągle zapomina.
O tym, że kwiaty chcą rozkwitać,
bo pora ciepła się zaczyna.


Piosenka „ Powrót bociana”
(muz. Jarosław Woźniewski, sł. Dorota kos sakowska).


I Bocian Kacper wraca do domu.
Przed nim będzie trasa daleka.
Leci dzielnie do nas z Afryki.
Przecież gniazdo na niego czeka.

Ref: Boćku, boćku czekamy na ciebie.
I patrzymy kiedy powrócisz.
Kiedy zrobisz porządek w swym gnieździe.
Niepotrzebne gałązki wyrzucisz.

II Długą drogę bocian pokonał.
Już zaczyna krążyć nad nami.
Wszędzie słychać kle, kle bocianie.
I przyjaźnie macha skrzydłami.

Ref: Boćku, boćku czekamy na ciebie.
I patrzymy kiedy powrócisz.
Kiedy zrobisz porządek w swym gnieździe.
Niepotrzebne gałązki wyrzucisz.

Wiersz: „Gotowanie Pana Marca”


Marzec zaczyna swe gotowanie.
Co przygotuje dziś na śniadanie?
Parę śnieżynek i sopel lodu
i marcowego troszeczkę chłodu.
Na obiad będą deszczu kropelki
oraz wiosenny wietrzyk niewielki.
A później słońce i jasne chmury
i przebiśniegi co rosną do góry.

Wiersz: „Spacer Wiosny”


Wyszła Wiosna na spacer
w kolorowej sukience.
W kapeluszu na głowie
i z kwiatami w ręce.
Słońce do niej się dzisiaj uśmiecha
, żółty motyl siada na dłoni.
A Wiosenka biegnie przed siebie
i czerwone biedronki goni.